Особистий брендінг вчителя початкових класів

«Заробіть репутацію, і вона буде працювати на вас».
Джон Девісон Рокфеллер

Особистий брендінг вчителя

В сучасних умовах модернізаційних змін в освітньому просторі всіх рівнів важливого значення набуває тенденція створення конкурент ної середи. В цьому випадку під нею мають на увазі взаємовідносини між людьми, які характеризуються станом явної або прихованої боротьби за владу, любов, престиж, визнання, матеріальне процвітання, реалізацію внутрішнього потенціалу людини.

Сучасна доба ставить нові вимоги до вчителя: замислитися про свою успішність та конкурентоспроможність. У переході до ринкових відносин повинні відбутися зміни особистої позиції вчителя від статусу звичайного державного службовця, пасивно чекаючи, коли держава зверне увагу на його професійні знахідки, на позицію активного суб’єкту на ринці освітніх послуг, здатного найкращим чином розпоряджатися своїм професійним капіталом і знаходити найбільш вигідні сфери його застосування як у своєму навчальному закладі, так і в інших установах.

Головною перевагою у конкурентному змаганні для сучасного вчителя є його особистий бренд.

Поняття «особистий бренд», «особистий брендінг»

Для початку пригадаємо що таке «бренди»?

Бренди - це не тільки товари; брендом може бути майже все, у тому числі і люди.

Особистий бренд – це образ людини, який сприймається іншими людьми; це сукупність професійного досвіду людини, найкращих рис особистої постаті спеціаліста, її ексклюзивність у своїй діяльності.

Особистий брендінг – це процес створення особистого бренду і управління ним.

Актуальність питання

Яке значення має особистий бренд для вчителя?

1. Яскравий особистий бренд дозволяє педагогу отримати авторитет серед учнів, колег та батьків, допомагає підвищити самооцінку.

2. Брендінг дозволяє вчителю подивитися на себе по-іншому, вивчити свої сильні сторони, які відкриють йому нові можливості у педагогічній діяльності.

3. Брендінг допомагає вибудовувати власний стиль педагогічної майстерності та отримати найвищу науково-педагогічну кваліфікацію.

4. Брендінг дозволяє отримати достатню стабільність, допомагає «залишитися на плаву» в різних економічних умовах.

5. Бренд допомагає педагогу зберегти особисту енергію, вчителю-бренду легше підійматися по службовій драбині, йому відкривається більше дверей, більше людей він зможе упевнити у своїй професійній значущості.

Етапи особистого брендінгу

Особистий брендінг передбачає наступні етепи:

  • Визначення себе. Визначте свої найкращі якості, свої таланти, навички, вміння. Завдяки чому Ви станете яскравою індивідуальністю у педагогічній справі, максимально розкриєте свій творчий потенціал та підвищите фахову майстерність.
  • Вироблення власного стилю роботи. Розберіться, в якому стилі педагогічної справи Ви відчуваєте себе «як риба в воді», в якому легше за все Вам досягти високих результатів, де Ви з високою точністю зможете себе запатентувати як володаря власної категорії педагогічних знань.
  • Накопичення та структуризація інформації з науково-методичної теми. Як тільки визначилися зі стилем педагогічної діяльності, починайте ретельно вивчати інформацію, систематично поновлювати знання з цієї теми. Справжній майстер завжди знає більше, ніж його конкуренти.
  • Вивчення конкурентів. Спостерігайте за діяльністю своїх конкурентів, педагогів-майстрів. Дізнавайтесь, за допомогою чого вони стали яскравими у своїй справі, чим вони відрізняються від інших? Вивчіть їх особисту формулу успіху і розробіть власну. Не копіюйте сліпо чужі ідеї. Потрібно відрізнятися!
  • Позиціонування себе. Позиціонування - це заняття провідної позиції в обраному стилі як постачальника унікальних продуктів чи ідей через публікації, публічні виступи. Тільки така тактика допоможе Вам розповсюдити свій досвід та стати більш відомим у професійному колі.

Рух бренду

Перспективний план розвитку особистого бренду

  • Опублікування педагогічних доробок. Використання ефективних форм пропаганди, освоєння та впровадження перспективного педагогічного досвіду - це допоможе отримати Вам професійну репутацію та поширити інформацію про себе як про справжнього спеціаліста не тільки у своїй місцевості, але й за її кордонами. Крім того, оцінювання редакторами чи колегами ваших педагогічних статей сприяє переосмисленню Вашого ставлення до себе, самоаналізу досягнень та недоліків.
  • Розробіть власний веб-сайт. Це допоможе вам активно спілкуватися зі своїми колегами, обмінюватися інформацією та завжди бути у курсі усіх новин. Адже, «хто володіє інформацією, той володіє світом!».
  • Беріть участь у семінарах, педагогічних форумах, вебінарах чи веб-конференціях. Такий досвід допоможе Вам осягнути ораторське мистецтво, стати більш впевненими, харизматичними, навчитися оригінально презентувати свої ідеї.
  • Беріть участь у різноманітних професійних конкурсах. Це допоможе Вам порівняти себе з конкурентами, вибудувати особисту педагогічну лінію творчості та успіху.
  • Виробляйте і поширюйте інформаційні продукти по вашій темі. До інформаційних продуктів відносяться: компакт-диски, електронні книги, довідники. Все це призведе до практичного підтвердження Вашої індивідуальної професійної значущості серед широкого кола слухачів.
  • Цілеспрямована та систематична робота із самоосвіти. Вам завжди доведеться продовжувати свій розвиток, щоб не відстати від змін навколишнього світу. Постійно тримайте свій професійний статус на верхівці педагогічної діяльності.

Таким чином, особистий брендінг для вчителя відіграє важливу роль у сучасному конкурентному змаганні, допомагає йому збудувати власний шлях самоосвітньої діяльності, самовизначитися, самоствердитися, самореалізуватися у своїй сфері діяльності і відчути себе не просто вчителем, а Майстром педагогічної справи.