Стаття «Сучасні підходи до організації та планування виховної роботи»
Ми маємо багато традицій в нашій школі, наша мета внести в виховну роботу сучасні інноваційні підходи не руйнуючи те, що будувалося та примножувалося роками. Процес зміни у виховній діяльності школи проходить доволі складно через те що і педагогам і учням доволі важко пристосуватися до нового. Пі
д час роботи за останні роки методом проб та помилок були виявлені проблеми, слабкі місця виховної роботи та визначені завдання для вилучення недоліків.Таким чином виховна діяльність у школі визначається за допомогою аналізу з проробленої роботи. Приємно те, що більшість членів педагогічного колективу виступають з ініціативою щодо проведення різноманітних виховних заходів, направлених на національно-патріотичне виховання дітей та молоді з метою формування у особистості ціннісного ставлення до суспільства, держави та самої себе; відчуття своєї належності до України, усвідомлення єдності власної долі з долею своєї країни; активної за формою та моральної за змістом, життєвої позиції.
Головною метою виховного процесу є посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді, готовність до виконання громадянських і конституційних обов'язків, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, формування особистісних рис громадянина Української держави.
В своїй роботі вчителі та класоводи покладаються на основні принципи концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2015-2019 роки:
- принцип національної спрямованості;
- принцип само активності та саморегуляції;
- принцип політкультурності;
- принцип соціальної відповідальності;
- принцип історичної і соціальної пам'яті;
- принцип між поколінної наступності.
Майже всі члени педагогічного колективу ПЗШ №5, судячи по проведеним заходам та виховним годинам, усвідомлюють необхідність виховної функції як в освітньому процесі, так і в позаурочній діяльності, адже мета педагогів виховати не тільки розумного та досвідченого учня але й порядну людину.
Слід зазначити, що розуміючи необхідність становлення виховної системи без знищення шляхом реформації традиційних форм та методів виховного процесу, члени педколективу підтримують нововведення запропоновані адміністрацією та Радою учнівського самоврядування.
Велике значення у виховній роботі має організація самоуправління, як педагогів так і учнів, при цьому учнівське самоврядування має великий ступінь довіри. Функція нас, педагогів при цьому полягає не в контролі, ми – партнери та радники. Саме тому Рада учнівського самоврядування школи стала не тільки помічником педагогів, а ініціатором проведення багатьох акцій та заходів. Ця учнівська структура навчального закладу об’єднує лідерів, здібних організаторів які можуть яскраво самореалізуватися, проявити себе в тому чи іншому напрямку.
В своїй роботі важливо не лише поставити цілі, а й намітити результати, яких ти очікуєш. Колектив педагогів нашої школи очікує наступних результатів: забезпечення у молодого покоління розвинутої національно-патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини; відновлення історичної пам'яті про традиції України; зацікавленість молоді щодо служби у Збройних силах України; створення ефективної виховної системи національно-патріотичного виховання дітей та молоді. Колектив впевнено крокує до досягнення цих результатів.