Проект: Моя улюблена казка "Коза-дереза" (драматизація)

Мета. Виховувати у дітей інтерес до українських народних казок, до театралізованої діяльності.

Розвивати на основі театралізованої діяльності моральні почуття (справедливість, чесність, вихованість, співпереживання); мовленнєві здібності (емоційність, виразність, комунік ативність).

Вчити дошкільників думати, робити висновки, аналізувати, узагальнювати.

Термін реалізації проекту: два тижні.

Діагностика знань, умінь та навичок, які знадобляться для реалізації задуму (додається).

Очікування: у вихованців зросте інтерес до українських народних казок, розуміння їх моральної цінності.

Збагатиться естетичний досвід дітей на основі знань про театр та театралізовану діяльність.

Сформуються комунікативні навики, емоційна виразність мови.

Учасники проекту: вихователь, помічник вихователя, музичний керівник, діти, батьки.

Мотиваційний етап.

Після проведення тематичного циклу "У світі казок" провести з дітьми:

  • Бесіду про улюблені народні казки.
  • Словесну гру "Опиши улюбленого героя з казки" (його ім'я, його друзі, його вороги, чим подобається).
  • Дидактичну гру "Вмію - не вмію" (оцінити наші можливості у підготовці до драматизації)
  • Скласти "древо цілей" - завдання і справи, які будуть вирішуватися з дітьми для підготовки до драматизації (зразок додається).
  • Продумати разом з дітьми, хто нам допоможе в підготовці, форму звернення до них за допомогою.
  • Домашнє завдання для дітей: розповісти батькам про нашу ідею, запросити їх до участі.
  • Вирішити хто буде нашими глядачами.

Інформаційний етап.

Дидактичні ігри:

  • "Впізнай за описом" - вчити розпізнавати казкових героїв за описом характерних їм ознак та вчинків.
  • "Який ти голос маєш - я тебе впізнаю" - розпізнавати герої казок за характерним їм тембром голосу.
  • "Концерт" - приспівування відомих пісень казкових героїв, впізнаючи їх за мелодією.

Рухливі ігри:

  • "Коза та вовк" - біг врозтіч, ловіння, дії за сигналом.
  • "Дострибни до кізоньки" - стрибки в довжину з місця.
  • "У ведмедя у бору" - спів, імітація рухів, біг врозтіч, ловіння.
  • "Зайчик сіренький умивається" - співвідношення слів і рухів, імітація характерних рис зайчика.
  • "У лісі темному" - підлізання, ходьба на носках і п'ятах.

Інтелектуальна діяльність з елементами творчості:

  • Вправа "Впізнай, який я" - визначення полярного стану людини виразом обличчя (добрий - злий, веселий - сумний...)
  • Вправа "Передражни мене" - граючись попарно, одна дитина показує "свій стан", інша навпаки (плаче - сміється...)
  • Пантоміма "Впізнай, хто я" (за допомогою рухів, жестів, виразу обличчя створити образ героя).
  • Визначення емоційного стану за допомогою фотознімків та малюнків.

Навчальна діяльність:

  • Читання казки "Коза - дереза" (мовленнєве спілкування, художня література).
  • Слухання грамзапису казки "Коза-дереза", малювання "Зайчикова хатка".
  • "Ведмедик-помічник" - аплікація, ознайомлення з природою.
  • "Де живе рак?" - ознайомлення з природою, мовленнєве спілкування.
  • "Раз, два, три - друзі всі допомогли" - математика, конструювання.
  • "До вовка на гостину" - ліплення, ознайомлення з навколишнім.
  • Слухання опери "Коза-дереза" - музичне заняття.

Поза заняттями:

  • Розгляд ілюстрацій.
  • Театралізовані етюди.
  • Бесіди про акторів, театр, театральні професії.
  • Творчі ігри ("Театр", "Подорож у казку", за мотивами українських казок).

Репродуктивний етап.

Дидактичні ігри:

  • "Плутанина" - визначити з якої казки герой.
  • "Казкове лото" - скласти послідовність кадрів з казки.
  • "Проведи стрілку" - взаємозв'язок героя з емоційним настроєм.
  • "Що я роблю" - відтворення дій, притаманних актору, режисеру, костюмеру і т.д.

Творчі ігри:

  • "Театральна майстерня" - виготовлення нескладних атрибутів до казки "Коза - дереза".
  • "Театр для ляльок" - програвання ролей казкових героїв.

Навчальна діяльність.

  • Переказ казки "Коза-дереза" - (художня література, мовленнєве спілкування).
  • "Мій улюблений казковий герой" - малювання, елементи грамоти.
  • "Зайчикові друзі" - колективне ліплення.
  • "Ми спішимо на допомогу зайчику" - фізкультура.

Поза заняттями:

  • Спілкування, співпраця з батьками по виготовленню рольових костюмів.
  • Уточнення знань про моральні вчинки герої казки.
  • Індивідуальна робота з дітьми, що були відсутні на попередніх етапах.
  • Вправа "Домалюй" - розвиток уяви.
  • Розподіл і репетиція ролей.

Узагальнюючий етап.

Дидактичні ігри:

  • "Кому потрібні казки?" - висловлення власних думок дітей.
  • "Відгадай казку" - називати казку за почутим коротким уривком.
  • "Що кому потрібно для роботи" - узагальнення знань про театральні професії.

Навчальна діяльність:

  • Виготовлення запрошень на виставу - аплікація, ознайомлення з навколишнім.
  • Написання листа друзям, які хворіють - мовленнєве спілкування, малювання.
  • "Казка навчить, як на світі жити" - контрольне заняття з ознайомлення з навколишнім і мовленнєвого спілкування.

Творчі ігри:

  • "Вистава" - самостійний вибір теми, розподіл ролей.
  • "Сім'я" - ігрова ситуація: "Збираємося до театру".

Поза заняттями:

  • СХД - виготовлення квитків на виставу.
  • Індивідуальна робота з дітьми, що були відсутні на попередніх етапах.
  • Репетиція ролей.
  • Огляд костюмів, обговорення декорацій.
  • Виставка робіт "З казкою веселіше", виготовлених спільно з батьками.

Творчий етап.

  • Драматизація казки "Коза-дереза" для батьків.
  • "До нас приїхав театр" - вистава для дітей молодшої групи.
  • "Ми вас чекали" - повторення драматизації казки для відсутніх дітей.
  • Дидактичні ігри:
  • Вправа "Запрошення до театру" - проявити творчий задум для запрошення друга до театру.
  • "Придумай інший кінець казки" - розвиток креативності, індивідуальності.

Навчальна діяльність:

  • "Я - артист" - малювання за задумом. Конкурс малюнків.
  • "Ось такою була казка" - мовленнєве спілкування, аплікація (використання нетрадиційних технік виконання роботи: з пластомаси, блискіток, природного матеріалу тощо.)
  • Проспівування ролей всі казкових героїв на музичному занятті (виховання індивідуальності, впевненості у своїх здібностях).
  • Виготовлення казкової книжки - конструювання (колективне).

Поза заняттями:

  • Творчі ігри за казкою.
  • Придумування рухів під музику.
  • Конкурс "Казкові модельєри" - демонстрація рольових костюмів, творчий задум у їх доповненні.
  • Анкетування батьків про те, які інтереси, нові знання, запитання з'явилися у дітей.

Рефлексивно-оцінювальний етап.

Бесіди з дітьми:

  • Як усе розпочиналося?
  • Як ми придумали і хто допомагав виготовити такий цікавий казковий будиночок (древо цілей)?
  • Чия роль була найцікавіша? Чому?

Комбіноване заняття "Ми вдячні за допомогу" із зображувальної діяльності (аплікація, ліпка, малювання із застосуванням традиційних і нетрадиційних технік). Пригадати разом з дітьми хто допомагав у підготовці до драматизації, висловити їм свою вдячність - виготовити подарунки.

Вистава для наших ляльок.

Висновки вихователя.

Автори проекту:

завідуюча ДНЗ №2 "Сонечко" Гордієнко Світлана Василівна

вихователь ДНЗ Глущенко Наталія Анатоліївна