Автоматизація роботи учителя інформатики під час проведення практичних занять шляхом використання програмного засобу NetOp School

Сучасна школа вимагає від учителів володіння інноваційними технологіями та впровадження їх у навчальний процес. Однією з таких технологій є автоматизація навчального процесу.

Автоматизація навчального процесу - це процес здійснення інформаційною системою (зокрема комп'ютер ом) віддаленого контролю за учнівськими комп’ютерами, демонстрації матеріалів і збору результатів виконання практичних завдань.

Наявність комп’ютерів у кабінеті інформатики без використання необхідних програмних засобів не дає можливості учням під час уроку самостійно ефективно працювати, не забезпечує повноцінний контроль, витрачається багато часу при виконанні практичних завдань на пошук алгоритму виконання потрібної дії в теоретичних відомостях до практичної роботи або в навчальних посібниках, на очікування пояснень від учителя тощо.

Із-за відсутності демонстраційного обладнання (мультимедійного проектора, демонстраційного монітора, інтерактивної дошки) учитель змушений проводити пояснення на одному з комп’ютерів класу, збираючи усіх учнів за своєю спиною. У цьому випадку особистісний підхід або індивідуальний темп сприйняття відсутній. Під час проведення практичної роботи учитель, надаючи допомогу одному учню, не має можливості втримати в полі свого зору інших, вчасно відреагувати на їх потреби, допомогти і проконтролювати. Навіть якщо присутнє демонстраційне обладнання, то воно саме по собі, не забезпечує ефективне проведення практичних занять.

Одним із найкращих програмних засобів, за допомогою якого здійснюється автоматизація навчального процесу, є NetОp School (продукт компанії Danware). Він простий у встановленні і використанні, не потребує значних ресурсів інформаційної системи.

Основні функції цієї програми, які можна використати під час проведення практичних занять:

  • проведення демонстрацій (Demonstrate). Цю функцію доцільно використати для пояснення основних моментів виконання практичної роботи. Забезпечується подання інформації як на всі комп’ютери класу, так і на окремі, вибрані учителем (під час демонстрації клавіатури і миші учнівських комп’ютерів відключаються). Виділяти частини екрану можна за допомогою функції Attention – "Bitmap";
  • розповсюдження файлів серед учнів (Files). Документи й інші файли можуть бути легко розповсюджені серед учнів і також легко згодом зібрані. Цими документами можуть, наприклад, бути бланки завдань, матеріали, необхідні для виконання практичної роботи або зразок виконаної роботи, яку набагато простіше помістити в певний каталог, ніж копіювати по мережі чи переносити якимись носіями інформації;
  • спостереження за роботою учнів і надання консультацій (Control). Для зручності ведення навчального процесу клас може бути представлений списком учнів (Details View), умовною картою класу (Classroom View) та ескізом класу (Thumbnail View). Окрім цього, учитель може розділити комп’ютерний клас на групи (Class Setup View) і легко змінювати склад і кількість цих груп. У режимі спостереження (Thumbnail View) на екрані комп’ютера учителя відображаються екрани учнів у мініатюрі. При потребі учитель може легко переключитись на роботу з одним із учнів, наприклад, для надання консультації.
  • організація чату (Communicate). При необхідності доцільно використовувати під час обговорення, рефлексії.

Це основні функції програми NetОp School.

Висновок: дана програма дозволяє вирішити такі завдання автоматизації навчального процесу під час проведення практичних занять з використанням комп’ютерів:

  • підвищення якості навчання за рахунок ефективної наочності;
  • особистісний підхід до кожного учня в процесі викладання і вивчення інформатики;
  • оптимізація організації уроку;
  • мобілізація навчального процесу;
  • підвищення рівня знань і практичних навиків учнів;
  • урізноманітнення форм контролю за навчальною діяльністю учнів та якістю знань;
  • підвищення ефективності навчального процесу.