2426
Оцініть публікацію
5 з 5 на основі 1 оцінок

Цікаві мовні ігри

Мовні ігри мають велике значення для розвитку мови і мислення учнів. Вони збагачують їх словниковий запас, поліпшують у дітей фонетичний слух, прищеплюють інтерес і любов до мови. Цікаві ігри та вправи на уроках мови завжди викликають інтерес у школярів. Гра учнів початкових класів заздалегідь «п риречена» на успіх, оскільки практично всі діти, не досить добре розуміючи, що означає вчитися, готові добре грати у школу і школярів. Ігрова система дозволяє у доступній та цікавій формі формувати пізнавальні компетентності у молодших школярі, сприяє їх самоствердженню, розвиває наполегливість, бажання до успіху.

Ігрова діяльність на уроці - це гра лише для дітей, а для вчителя – це спосіб навчання. Ігри важливо проводити систематично і цілеспрямовано на кожному уроці, починаючи з елементарних ігрових ситуацій, поступово ускладнюючи й урізноманітнюючи їх у міру нагромадження в учнів знань, вироблення вмінь і навичок, засвоєння правил гри, розвитку пам’яті, виховання кмітливості, самостійності, наполегливості тощо.

В. Сухомлинський писав: «У грі розкривається перед дітьми світ, творчі можливості особистості. Без гри немає і не може бути повноцінного дитячого розвитку». Мовні ігри широко використовуються і в позакласний час. Пропоную декілька ігор, котрі я систематично проводжу на уроках української мови в початкових класах.

«Змійка»

Кожний член групи по черзі виходить до дошки, записує по одному словниковому слову і підкреслює орфограму в ньому. Записи можна робити не тільки на дошці, а на аркуші паперу. Тоді учень, який записав слово, передає папір однокласникові.

«Цікава буква»

Школярі пригадують і записують якомога більше слів, до складу яких входять дві однакові букви.( наприклад: загадка, парасолька, годинник, корисний).

«Буква до букви»

Грають парами. За допомогою лічилки вибирають учня, який буде починати гру: класти на парту, на свій розсуд картку з написаною на ній буквою. Другий учень додає ще одну картку так, щоб вийшло слово. Настає черга першого учня. Він може прикладати свою картку з лівої, правої сторін або взагалі вставляти картку між картками, що вже лежать на парті. Таким чином, гравці по черзі додають одну картку, намагаючись скласти словникове слово.

«Складовий аукціон»

Учитель пропонує назвати слова, що починаються, наприклад, складом «за» - загадка, завдання, заєць. Виграє той, хто називає останнє слово.

«Мовна плутанина»

На дошці вчитель записує слово, наприклад слово «електрика». Учні повинні скласти з букв цього слова нові слова. Повторювати букви не можна (три, кит, так, «кар», рак, лак…).