Шкільна бібліотека як інформаційний центр колегіуму
Бібліотека – це той храм, де завжди народжується зберігається духовність. Пам’ятаємо, що давнину бібліотеку називали: "Дім життя", "Притулок мудрості", "Аптека для душі", - так казав про бібліотеки Василь Сухомлинський.
В наш час, на мою думку, про шкільну бібліотеку можна додати ще, що бі
бліотека – це інформаційний центр навчального закладу.Чому я стала працювати над цією темою? Фонд художньої літератури майже всіх шкільних бібліотек закладено у минулому столітті, за моральними принципами та навчальної програмою того часу, а сьогодення від шкільних бібліотек вимагає більшого.
Звичайно, можна покластися на нестачу сучасної дитячої літератури і бути "сірою мишкою" у пожовтілому з десятиліттями книжковим фондом художньої літератури. Але треба поставити собі запитання: "Для чого я працюю?", якщо тільки для того, щоб отримувати заробітну плату – це одне питання, а якщо я працюю, щоб отримувати не тільки заробітну плату, а ще і задоволення від того, що я роблю – то це вже інше питання.
Моє кредо: "Людина – це підсумок прочитаного. Дитина, яка свого часу не зустрілась з доброю книгою, не стане в майбутньому особистістю. "
Я працюю в шкільній бібліотеці колегіуму № 16 м. Дніпродзержинська. Мені не байдуже все, що оточує мене. Так і виникла ідея зробити з шкільної бібліотеки – інформаційний центр, який дасть можливість більш якісно надавати послуги читачам: поповнення відеотеки, випуску інформаційних буклетів, формування тематичних папок тощо.
Сьогодні все більше і більше бібліотек стають електронними, звичні для нас друковані видання переводяться в електронний формат, змінюються функції самих бібліотек. Це вже не просто читальні місця, а простір, де можна разом вчитися, спілкуватися, дружити.
Але Інтернет ще не став культурним майданчиком, тому ми батькам рекомендуємо, щоб їхні діти 6 - 12 років читали з друкованого носія, що б образне мислення дітей розвивалося. Пам’ятаємо: "Люди перестають мислити, коли перестають читати" (Д. Дідро).
Сучасна шкільна бібліотека - це розумна бібліотека, де учні можуть знайти не тільки джерела інформації, а й розкрити свої таланти. Це місце, де вони з користю можуть провести час. Шкільну бібліотеку колегіуму № 16 відвідують всі – від першокласника до випускника, від батьків – до вчителів. На протязі дня нашу бібліотеку відвідує понад 50 учнів і кожен може знайти собі будь – яке заняття.
Тому, основні завдання роботи шкільної бібліотеки колегіуму № 16:
- розвиток інформаційного центру;
- розвиток читацького інтересу учнів початкових класів;
- розвиток інтелектуальних здібностей учнів основної школи;
- виявлення, підтримка та піар творчих та обдарованих учнів.
Хочу презентувати емблему нашої шкільної бібліотеки, яка розкриває сенс роботи. "Ми зростаємо разом з книгою". Коли дитина бере до рук книгу, вона знайомиться з казковими героями, а коли сонце піднімається і з його промінчиків починають сяяти (тобто дитина росте, доростає до юного віку), вона знайомиться вже з більш серйозними авторами. Так і виходить, що "Ми зростаємо разом з книгою"
Головне на сьогодні завдання для шкільних бібліотек бути цікавими та корисними нашим читачам, так як шкільна бібліотека є першою бібліотекою в житті дитини.
На сьогоднішній день у шкільного бібліотекаря є чудова можливість рекламувати бібліотеку через Інтернет, надавати послуги, висвітлювати свою роботу тощо. Але потрібно направити так нашу роботу, що б книга залишилася важливіше в житті дитини, ніж Інтернет. Ми розуміємо, що це складно в наш сучасний комп'ютеризований час. Тому велика робота у нас з вами по переду. Треба йти в ногу з сучасними технологіями, вивчати нові тенденції. Не можливо залишитися звичайною шкільною бібліотекою, тому у нас з вами великий простір для розвитку. Тому інформаційний центр в навчальному закладі є невід'ємна частина сьогодення.
Я пропоную приєднуватися до нашої групи "Шкільна бібліотека колегіуму № 16" http://vk.com/club52665198. Разом ми зможемо знайти цікаві форми роботи, познайомитися та обмінятися власним досвідом роботи.
У всьому світі шкільні бібліотеки дуже різні: одні передові, інші тільки починають формуватися. Однак, я думаю, що у всіх бібліотек одна мета - допомогти дітям розвиватися, підготувати їх до дорослого життя. Шкільні бібліотеки можуть виглядати по-різному, але вони переслідують однакову мету.
Головна сьогодні проблема змінити ставлення суспільства до професії бібліотекаря, а що важливіше до професії шкільного бібліотекаря, так як шкільна бібліотека є першою бібліотекою в житті дитини.
Шановні шкільні бібліотекарі!!! У нас з Вами дуже чудова, цікава та творча професія. Від нас з Вами залежить багато важливих моментів у житті маленької дитини, яка вперше завітала з цікавістю до шкільної бібліотеки, щоб дізнатися що це за кімната така у школі. І тут у нас є всі шанси виростити справжнього читача.