425
Оцініть публікацію

Стаття «Англійська мова: традиція чи інновації?»

 Вивчення іноземної мови давно стало звичним явищем. Але чому ж тоді лише невеликий відсоток людей володіє іноземною мовою хоча б на достатньому рівні. Чому читання текстів та розуміння фраз знайомства, привітання, прощання та деяких слів найпростішої тематики – це вершина знань 80% людей. Вивчен ня іноземної мови з першого класу за новим Державним стандартом, а в минулому з другого виявляється недостатнім для вільного доступу до іноземного мовного матеріалу. Досить велика частина випускників шкіл, інститутів у пошуках високого заробітку все життя відвідує курси, знову починаючи вивчати дієслово to be, незлічену кількість часових форм та іншомовну лексику. В чому ж тоді проблема? Як досягти головної мети вивчення іноземної мови – формуванню комунікативної компетенції?

Необхідна зміна підходів до викладання, зміна форм та методів на більш ефективні і зрозумілі для сприйняття сучасною молоддю. Постійне вивчення правил, читання текстів та робота з підручниками, які до того ж іноді ще більш ускладнюють процес навчання - ніяк не сприяє ефективному оволодінню комунікативною компетенцією.

В умовах раннього знайомства дітей з комп’ютерною та програмною технікою необхідно перебудовувати шкільне вивчення іноземних мов. Чому б не подавати матеріал знайомою для дітей мовою? Використання комп’ютера, а в сучасних умовах Інтернет-ресурсів з метою розвитку навичок говоріння, читання, письма, аудіювання стає актуальним в умовах інформатизації та комп’ютеризації суспільства та уроку в свою чергу.

Використання багатофункціональної програми Skype дозволяє робити дзвінки та спілкуватися маючи комп’ютер та доступ до Інтернету. Спілкування з носіями мови - це дещо краще, ніж набридлива постать навіть найкращого та улюбленого вчителя.

Перевірка домашнього завдання може здійснюватися за принципом обміну двох учнів, які навчаються в різних країнах, але спілкуються через Інтернет. Важливо, щоб мова спілкування – це було те, основне, що об'єднало цих двох людей.

Вчитель в цьому разі виступає координатором, спостерігачем, який знається на комп’ютерних програмах та може допомогти у спілкуванні, але лише за нагальної проблеми. А також вчитель – це та людина, яка не допустить перевантаження учня, а також діяльність, яка не спрямована на набуття умінь та навичок, спрямованих на оволодіння мовних засобів реалізації усного та писемного мовлення.

Дуже важливо створити ситуацію відсутності вибору, коли лише співрозмовник може тобі допомогти і звернутися можна лише до нього.

Можливості Інтернету безмежні. Світ не стоїть на місці. Традиційні методи використовуються частково. Тому вчити ефективно – це вчити по-новому. Адже "учень – це не посудина, яку потрібно заповнити, учень – це факел, який треба запалити".