Стаття «Розвиток творчого потенціалу учнів на уроках російської мови та зарубіжної літератури»

Творчість – це радість мислення,
життя у світі знань і краси,
пізнання себе і вічних істин людського буття

Саме такі рядки стали поштовхом до вибору в своїй педагогічній діяльності проблеми розвитку творчих здібностей учнів, який розпочинається там, де знання стаю ть засобами пізнання світу, себе, вічних істин людського буття.

Забезпечити державотворці процеси в Україні може тільки повноцінна особистість. Невід’ємною складовою поняття повноцінна особистість є така її ознака, як творчість.

Розвиток творчого мислення через виконання різних форм роботи під час навчально-виховного процесу на уроках сприяє виробленню в учнів власних суджень, формуванню світогляду, життєвої та громадської позиції, вмінню творити мистецькі дитячі шедеври.

Творча атмосфера, створена на занятті, активізує мислення дітей, створює інтелектуальний простір, забезпечує дух співтворчості.

Так, саме пошуковий характер при вирішенні творчих завдань впливає на учнівські роздуми. Створення образною мовою простору забезпечує коммунікативну лінію уроку.

Проблема володіння учнями словом турбує мене давно. Адже спостереження за висловлюваннями на уроці, перевірка творів, бесіди з учнями під час перерви засвідчували іноді невисокий рівень вміння будувати діалог, монологічно висловлюватись з приводу будь – якої теми.

Я зрозуміла: єдиний шлях для усунення недоліків, а значить допомогти учням подолати бар’єр мовних труднощів – це творчі завдання різного характеру. Головною метою цих завдань визначити збагачення лексичного запасу учнів, розвиток філософських думки, яка забезпечувала б розуміння вічних істин, формування власної точки зору.

Завершеним етапом цієї роботи є самостійне написання творів, що засвідчує про досягнення учнем майстерності в роботі зі словом.

Творчий розвиток необхідний для того, щоб розбудити в учневі емоційні та емпатійні почуття, переживання, бо саме вони найчастіше стають стимулом до творчої думки.

І, нарешті, творчість – природна потреба людини. Це значить, що "Сонце" є у кожній людині: і завдання наше не гасити, а підтримувати іскорку, з якої розгориться яскраве багаття – творча особистість.