662
Оцініть публікацію

Стаття «Впровадження нових форм і методів навчання при проведенні тижня циклової комісії»

Предметний тиждень циклової комісії - одна з масових форм поза аудиторної роботи з студентами технікуму, де панує атмосфера творчої зацікавленості і активності студентів та удосконалення педагогічної майстерності викладачів.

Проведення тижня циклової комісії суспільно – економічних дисципл ін в першу декаду грудня є традицією в нашому навчальному закладі, а підготовка розпочинається на початку навчального року під час складання планів роботи.

Головним завданням проведення тижня циклової комісії є підвищення ефективності позааудиторної роботи, розвиток у студентів економічної культури, прищеплення навиків досліджень, розвиток ініціативи, творчого підходу до розв’язання проблеми, розкриття інтелектуальних здібностей, фантазії, творчого потенціалу майбутніх фахівців – аграріїв.

Відкрите практичне заняття "Економічна ефективність сільськогосподарського виробництва" викладач Матійко І. А. провела з використанням методів експрес – опитування, виконання вправ і проведення розрахунків, аналізу, порівняння, підготовки випереджувальних завдань.

При підготовці до заняття ретельно обрано послідовність основних етапів, розподіл часу, визначення методів контролю, проведення інструктажів самостійної аудиторної та позааудиторної роботи студентів. На зайнятті розв’язувались ситуаційні задачі з елементами ділової гри.

При проведенні конкурсу знавців державних символів України викладач Голик Р. А. за допомогою тестових завдань, які були підготовлені у вигляді малюнків, схем, таблиць, визначив найбільш обізнаних в цих питаннях студентів перших курсів. Закінчився конкурс виконанням творчого завдання на тему "Маючи можливість, щоб ви змінили в державній символіці нашої країни?"

Разом з членами гуртка "Підприємець" викладач Давигора Т. А. провела бізнес – тренінг "Комунікації, їх роль і види" де створено умови для формування ділової активності студентів завдяки колективному спілкуванню, основаному на комунікативних ситуаціях.

Саме бізнес - тренінги з використанням інтерактивних методів навчання відповідають цілям, де студенти прагнуть до активних дій, досягають успіху і мотивують власну поведінку, відпрацьовують моделі успішної професійної чи підприємницької діяльності.

Традиційним став огляд – конкурс творчих робіт студентів "Родова книга пам’яті". Керівник проекту, викладач – краєзнавець, лауреат обласної краєзнавчої премії ім. В. Ястребова Лашкул Г. О.

Документи, спогади, зустрічі зі свідками подій, робота з архівними та музейними матеріалами, вивчення родинних традицій є основою складання Родової книги пам’яті, яка формується під девізом "Свято шануй своїх батьків та предків, живи по совісті та в ладі з природою".

Метою проведення відеолекторію "Я маю право" викладачем Чорним О. В. разом із працівниками правоохоронних органів є:

  • формування людської гідності, свободи особистості, міжособистісних стосунків у дусі толерантності, дружби, миролюбності, доброти;
  • передача знань про права людини в національному вимірі, про взаємозв'язок прав людини та громадянина;
  • виховання розуміння зв'язку прав людини та збереження миру на Землі.

Економічна інтелектуально - пізнавальна гра "З бізнесом на "ти" імітує конкретні ділові ситуації, реальні взаємостосунки між людьми, які задіяні в грі згідно їх професійних обов’язків. Організований викладачем Полоніною О. М. процес гри, максимально наближений до реальних ділових ситуацій, дає можливість студентам самостійно приймати оперативні та необхідні рішення. У формі інтелектуально – пізнавальної гри залучається до роботи максимальна кількість студентів групи. Вони працюють в групах, одержують завдання, розв’язують їх, озвучують результати, аналізують їх.

Під час такої роботи краще активізуються студенти з різним рівнем знань через індивідуальні завдання різного рівня складності.

В економічній роботі дуже багато технічної, рутинної роботи, пов’язаної з виконанням одноманітних математичних дій. Так, маючи розмір мінімальної заробітної плати, для визначення тарифних ставок відповідних розрядів економіст змушений виконувати одноманітні обчислювальні операції.

На засіданні гуртка "Економіст" студенти IVкурсу відділення "Виробництво і переробка продукції рослинництва" ознайомились із застосуванням комп’ютерних програм для розрахунків у технологічних картах вирощування сільськогосподарських культур, планування матеріальних витрат з урахуванням раціональної і прогресивної технології для умов конкретного аграрного підприємства.

Оновлення змісту освіти, орієнтація на новий тип педагогічного світогляду вимагає від сучасного викладача володіння ключовими компетентностями, уміння креативно мислити та в будь-яку хвилину активізувати свій потенціал, діяти творчо й продуктивно.

Поняття креативності включає в себе теоретичну та практичну діяльність людини, яка зумовлює одержання об’єктивно нових результатів.

Креативна особистість володіє здатністю бачити проблеми під іншим кутом, відкласти стереотипне рішення та звернутися до нового. Така особистість є толерантною до невизначеності, вона прагне бути оригінальною. Їй властивий високий рівень інформованості, ґрунтовні знання. Креативна особистість надзвичайно працелюбна, вимоглива до себе, для неї характерний низький рівень соціального конформізму.

Формування креативного педагога не може відбутись протягом якось певного періоду. Цей процес має бути поступовим і звичайно до цього викладача необхідно спонукати.

Тож, для "пробудження" креативності доцільно час від часу виконувати спеціальні завдання на розвиток креативності.

Тренінг з розвитку креативності для викладачів циклової комісії провела Прокопенко І. П.

Застосування нових форм і методів навчання при проведенні поза аудиторних заходів предметного тижня дозволяють уникнути властивих для традиційного навчання психологічних бар’єрів, пов’язаних із страхом помилитися. Але в атмосфері вільного спілкування і творчості цей бар’єр зникає, студенти стають розкутими, вони вчаться слухати, робити власні висновки, оперативно приймати рішення, вести дискусію.

Організаційно правильно підготовлені і проведені заходи тижня циклової комісії допомагають забезпечити належні умови для виявлення і розвитку творчої активності студентів, формування їх наукового світогляду, поглиблення знань і підвищення інтересу до навчання, а також для узагальнення та поширення кращого педагогічного досвіду.