1255
Оцініть публікацію
5 з 5 на основі 1 оцінок

Стаття «Використання мультимедійних презентацій на уроках англійської мови»

Не досить знати – треба й застосовувати.
Не досить хотіти – треба й робити.
Й. Гете

Розвиток системи освіти вимагає від педагогічної науки практики вивчення й впровадження нових

методів навчання і виховання у чнів. Щоб успішно розвивати пізнавальні процеси у навчальній діяльності, необхідно шукати більш сучасні засоби і методи навчання. Використання комп'ютера з його величезними універсальними можливостями і є одним з таких засобів. Застосування комп'ютерних інформаційних технологій у навчанні - одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового освітнього процесу. Інформаційна технологія навчання - це процес підготовки і передачі інформації учню засобом здійснення якого є комп'ютерна техніка та програмні засоби.

Сучасний учитель іноземної мови –учитель, який докорінно переосмислив свою роль у навчально-виховному процесі з урахуванням новітніх рис суспільства: розвиток комп'ютерного інтелекту та усвідомлення, що англійська мова є лідером у міжнародному спілкуванні.

Згідно з методичними рекомендаціями щодо організації навчально-виховного процесу зміст навчання іноземної мови має бути зорієнтованим на розвиток мотивації до вивчення і на формування комунікативних умінь та навичок у всіх видах мовленнєвої діяльності. У сучасному мовному просторі комп’ютерні технології стали невід’ємною частиною спілкування, отримання інформації, розвитку творчих здібностей та самоосвіти. Для учнів це природний та цікавий шлях до розвитку уміння спілкуватись не тільки рідною, а й іноземною мовою. Тому актуальність використання комп’ютерних технологій на уроці полягає саме в ефективності поєднання корисного і цікавого, навчання і розваги, наочності і інформативності. Саме ці положення й стали вихідними у виборі проблеми, над вирішенням якої я працюю на уроках іноземної мови, а саме “Використання мультимедійних презентацій на уроках іноземної мови”.

Використання комп‘ютерних технологій робить урок привабливим та сучасним. Урок, на якому відбувається індивідуалізація навчання, розвивається пізнавальна діяльність учнів, а саме інтелектуальна активність, логічне мислення, увага, пам‘ять, мова, уява, інтерес до навчання. Урок, на якому з‘являються нові можливості для розвитку гармонічної індивідуальності, здібної до колективної співпраці.

На мою думку мультимедійна форма вираження навчальної інформації найбільш актуальна на сьогоднішній день у зв'язку з комп'ютеризацією процесу освіти. З метою розвитку особистості потрібна інша тактика пред'явлення навчального матеріалу: вона повинна сприяти розвитку мислення та пізнавальної активності.

На уроці введення нового матеріалу незамінним є використання мультимедійних презентацій, таблиць, найефективніших під час семантизації лексичних одиниць та первинного відпрацювання їх використання. На уроках формування навичок і розвитку умінь процес засвоєння знань із застосуванням комп’ютерних технологій стає цікавішим та ефективнішим, автоматизується вживання граматичних структур в усному мовленні, а також формується граматична правильність мовлення за рахунок багаторазового вживання мовленнєвих структур.

Мультимедійна презентація іншомовного матеріалу – спосіб пред'явлення творчо переробленого вчителем, адаптованого для учнів мовної інформації у вигляді логічно завершеної добірки слайдів з певних тем. Мультимедійна презентація базується на використанні аудіовізуальних можливостей комп'ютерних технологій.

Спираючись на комп’ютерні технології, я розширюю можливості навчального процесу за допомогою використання презентацій у навчальному процесі. Таким чином учні вчаться :

  • читати з метою вибіркового отримання інформації;
  • точно записувати необхідну інформацію;
  • оформляти короткі повідомлення;
  • точно і стисло викладати думку;
  • визначати тему та основні ідеї тексту і записувати їх;
  • формулювати своє ставлення до прочитаного;
  • оформляти пункти плану;
  • користуватися словником і довідковою літературою.

Публікації у програмі Publisher допомагають мені розробити та створити наочний матеріал:

  1. Плакати та постери,
  2. Стінгазети,
  3. Листівки і багато іншого.

Таким чином можна створити наочність з будь-якої теми, для будь-якого уроку.

Найбільш доступним засобом для створення власних комп'ютерних навчальних продуктів є програма Power Point - майстер створення презентацій. Презентація може стати своєрідним планом уроку, його логічною структурою, тобто може бути використана на будь-якому етапі уроку або на будь-якому типі уроку, будь то: вивчення нового матеріалу або закріплення, контроль знань або домашнє завдання та ін..

Презентація дає можливість мені проявити творчість, індивідуальність, уникнути формального підходу до проведення уроків. Вона забезпечує можливість для:

  • інформаційної підтримки;
  • ілюстрування;
  • використання різноманітних вправ;
  • економії часу і матеріальних засобів;
  • побудови канви уроку;
  • розширення освітнього простору уроку.

Презентацію також можна використати для підготовки тематичного свята. Таким чином залучення новітніх технологій до процесу вивчення іноземної мови підвищує інтерес до вивчення іноземної мови та культури, заохочує учня до індивідуальної та творчої роботи.

Мій досвід застосування комп'ютерних слайдових презентацій у навчальному процесі підкреслив безперечні переваги цього виду навчання і я зробила цінний висновок, що цей процес істотно розширює можливості звичайних підручників за рахунок використання звукового й відео супроводу й ефектів анімації. Під час уроку в учнів задіюються слухові й візуальні канали сприйняття, що дозволяє збільшити не тільки обсяг сприйманої інформації, але й міцність її засвоєння. Зміст матеріалу опирається на принцип обліку індивідуальних особливостей учнів з різним рівнем готовності до навчання, що передбачає можливість розвитку кожного учня, а також дозволяє вибудовувати його індивідуальну освітню траєкторію.

Таким чином, перевагами застосування інформаційно-комп’ютерних технологій під час проведення уроків англійської мови, на мій погляд, можна вважати: підвищення якості навчання та ефективності контролю, збільшення ,кількості додаткової інформації, скорочення часу подачі матеріалу, зорієнтованість на сучасні методи навчання, які стимулюють мотивацію учнів. Застосування зазначених видів роботи підвищує ефективність засвоєння навчального матеріалу, сприяє міцному формуванню навичок говоріння учнів. Комп’ютер є ефективним помічником, він змінює роль учителя від учителя-інформатора на вчителя-організатора навчальної діяльності учнів з урахуванням особливостей сучасної дитини.