Система роботи з опорними конспектами на уроках історії
Причини необхідності застосування системи з опорними конспектами:
За останній час з’явилися нові програми, підручники, посібники з історії. Робиться спроба перейти від епізодичних оповідань, міфів до правдивої розповіді про складні події історії нашої Батьківщини та вс
Підчас учням важко розібратися в матеріалі великому за обсягом і складному по розумінню. А ще при цьому мала кількість годин на вивчення деяких тем. Отже учням необхідна досвідчена допомога вчителя. Адже ще Т. Спенсер зазначав, що "якщо знання людини невпорядковані, то чим більше вона знає, тим більшою буде плутанина в думках".
Як донести до учнів необхідну інформацію, щоб вона була зрозумілою і зацікавила їх вивченням більш глибоким історії? Це дуже складна проблема. І над її вирішенням я працюю вже 17 років. На мій погляд один із шляхів її вирішення є систематична послідовна робота з опорним конспектом. Як відомо учнів сприймають: на нюх, смак – 3-5% інформації; на слух – 10-15%; зором – 80-85%.
Отже , необхідно на уроках як найбільше використовувати зорову пам’ять учнів. Саме завдяки зоровій пам’яті учні і запам’ятовують більше необхідної інформації.
Таким чином пропонована система роботи з опорним конспектом, має на меті:
- допомогти учням усвідомити логічний взаємозв’язок подій,
- скласти образну схему змісту уроку, що дає можливість свідомо запам’ятовувати матеріал,
- інтенсифікувати навчальний процес,
- допомогти учням при підготовці до уроків узагальнення.
Слід зазначити, що використання опорних конспектів на уроках історії залучає не тільки зорову, слухову, але й механічну пам’ять. Це, звичайно, сприяє значно легшому засвоєнню величезної кількості історичної інформації.
Автор: Трухіна І. А., учитель історії, Молодогвардійська школа Краснодонського району Луганської обл.
Попередній перегляд
Триває завантаження