Учень у інформаційному просторі. Про наслідки подовжених канікул

Ритм, тонус життєдіяльності людини породжує інформаційний простір, в якому вона знаходиться в цей відрізок часу. Інформація, повідомлення, SMS… Всі ці поняття стрімко увійшли в наше щоденне життя так, що , навіть, не зрозуміло, як без цього обходилися років 5 тому.

Засоби зв'язку, нато мість передачі інформації такі, як мобільний телефон, Інтернет – це вже не дивина, це стає дедалі необхідністю життя в суспільстві. Нестача їх – і ти вже не володієш інформацією в той момент, коли це потрібно. Запитання "навіщо така швидкість передачі інформації?", навіть, звучить недоречно. Учні 5-6-х класів уже розуміють (більше інтуїтивно), що для зв'язку, зберігання, передачі інформації необхідно мати комп'ютер вдома, мобільний телефон. І вони не чекають, щоб їх навчили користуванню цими засобами. Природна цікавість, пізнавальний інтерес їх спонукає діяти. Діти відчувають (знову ж таки інтуїтивно), що оволодіти навичками користування мобільним телефоном, комп'ютером – це першочергове завдання в сучасному світі, світі глобальної інформатизації. Дуже прикро, що відбувається ця самоосвіта учнів стихійно. Не передбачено в загальноосвітній школі такі напрямки освіти, які потрібні на практиці щодня.

В дні осінніх подовжених канікул мої учні 6-7-х класів виявили бажання дистанційно навчатися. Такі обставини надихнули  учнів отримувати завдання через мережу Інтернету. Діти виконували тестові завдання, готували творчі роботи. Такий незвичний спосіб навчання дуже їм сподобався. Звичайно, відсоток школярів, які вміло використали свої набуті інформаційні компетентності та, завдяки цьому, активно включились в роботу, невеликий. Але для учнів 6-7-х класів, на мою думку, це хороший старт, це приклад для інших, і розуміння, в якому напрямку треба рухатися, щоб навчитися вчитися, не зважаючи на обставини життя.

Після канікул відбулися бесіди, обговорювання, дискусії в 5-7-х класах з теми саморозвитку людини. Як один із актуальних аспектів цієї теми школярі визнали вагомість застосування комп'ютера для навчання математики. Учні виявили велику зацікавленість дистанційним навчанням. Відбувся референдум, в якому приймали участь учні 6-А та 7-А класів (усього 38 учнів).

Додаток

Тематика запитань

  • Можливість користування комп'ютером в домашніх умовах (кількість учнів);
  • Можливість користування Інтернетом (кількість учнів);
  • Кількість учнів, які дистанційно навчалися в дні подовжених канікул;
  • Кількість учнів, які виявили бажання використовувати комп'ютер для навчання математики.

Автор: Васильєва З. В., учитель, Мар’їнська школа № 2 Донецької обл.

Попередній перегляд

Триває завантаження