Краєвиди довкілля України та Великої Британії
Мета: поглибити знання учнів про краєвиди довкілля; формувати навички роботи з географічною картою; розкрити красу гірської природи; збагачувати словниковий запас, розвивати пізнавальний інтерес, уміння працювати парами, колективно та самостійно; виховувати бережливе ставлення до
природного середовища.Обладнання: фізична карта України; фізичні карти Кримських та Карпатських гір; моделі вершин гірських хребтів; гербарії рослин; малюнок рельєфу земної поверхні; макет гори; контурні карти.
OBJECTIVES:
| МЕТА:
|
FACILITIES:
| ОБЛАДНАННЯ: 1. Карта Великобританії. 2. Малюнки тварин. 3. Слова на дошці |
Хід уроку
1. Організаційний момент
2. Вступне слово вчителя
Україна! Чарівний і неповторний край. Неможливо відвести очей від її широких полів, від тихих заводей річок із вербами, від густих лісів, сповнених ароматами, від хлібородних степів Донбасу.
А чудова земля Криму, омита теплими водами Чорного та Азовського морів, із цілющим кліматом і незабутніми пейзажами.
А Українські Карпати? Це ж симфонія природи, звуки якої хвилюють в усі пори року: гірські схили і долини з невеличкими селами і містами - то засніжені, то полум'яніючи в осінньому вбранні, то яскраво-зелені влітку.
3. Блок англійської мови
1. - How many seasons are there in a year?
- A year has 4 seasons.
2. - What are they?
- The are spring, summer, autumn and winter.
3. - What colour is sping? - It is green.
- What colour is summer? - It is bright.
- What colour is autumn? - It is yellow.
- What colour is winter? - It is whight.
Open your ['k æ l i n d д s]
1. What season is it now? - It is autumn.
2. What mounth is it now? - It is November.
3. What day is it today?
4. What date [d æ t] is it today? - Wednesday, the ninteenth of November.
White down.
5. What is today the [t д m p r I t ç д] - The temperature is above zero.
6. What is today the [d i: 'g r i:] - plus 5
7. What colour is the sky? - The sky is blue.
8. Is it raining or snowing? - it is ...
9. Is it windy today? - The wind is (hot) blow.
10. What do you know about the weather? - The weather is changeable.
World weather
In the North it's snowing,
And in the South it's hot.
In the East the wind is blowing,
And in the West it's not.
In the South the sun is shining
And in the West the sky is blue.
In the East it's raining,
And in the North it's raining too.
4. Повідомлення теми й завдань уроку
Учитель. Сьогодні на уроці ми здійснимо мандрівку по краєвидах довкілля України та Великобританії.
5. Робота за малюнком
- Різноманітність краєвидів в основному обумовлена різноманітністю форми земної поверхні. Погляньте на малюнок і покажіть, які форми рельєфу зображено на ньому.
6. Графічний диктант
- За допомогою схематичних малюнків позначимо форми земної поверхні, які зустрічаються на рівнинах.
На зеленому горбочку
У вишневому садочку
Притулилася хатинка,
Мов маленькая дитинка.
Он ярочки зелененькі,
Стежечки по них маленькі,
Перевиті, мов стрічечки,
Збігаються до річечки...
Онде балочка весела,
В ній хороші, красні села.
Там хати садками вкриті
Срібним маревом повиті.
7. Виконання тесту. Взаємоперевірка
8 Робота з макетом гори
- Що називається горами?
- Яку будову мають гори?
9 Робота з молодями вершин гір
Працюючи в групах, ви приготували моделі вершин гір.
- Чим вони відрізняються?
- Що називається гірськими хребтами?
- Чим відрізняються гірські хребти від окремих гір?
10 Робота за малюнком. Рослинність у горах
- Як змінюється рослинність від підніжжя до вершини гори?
- З цим це пов'язано?
11 Блок англійської мови
Фізхвилинка.
I know you like to travel.
I think you like to travel by car, by train, by plane.
And today we'll go to G.B.
Пісня.
This is G.B. GB is very nice country. The nature in G.B. is very beautiful. There are mountains, hills, plains, rivers, forests and there are many animals there too.
- Let's repeat the new words after me:
Look map and say:
- What colour are the mountains? There are brown.
- What colour are the hills? There are light-brown.
- What colour are the plains? There are light-green.
- What colour are the rivers? There are blue.
- What colour are the forests? There are green.
Look at the pictures and say:
- Whom can you see in the forests?
- I can see foxes, bears, hares, squerrels, wolfs and birds.
- Whom can you see in the plains?
- I can see cows and sheep.
- Whom can you see in the mountains?
- I can see deer.
Good for you. Thanks.
12 Розповідь учителя про Карпатські та Кримські гори
- Різноманітні краєвиди, рослинність тваринний світ української землі. Проте є на заході і крайньому півднем цієї землі чудові куточки - дві гірські системи Карпатська та Кримська, які, наче кам'яне намисто, прикрашають нашу країну.
Карпати - це гірська система, яка розташована с центрі Європи. Вона простирається дугою на 1500 км. У межах України лежить лише частина цієї системи - Українські Карпати.
Українські Карпати - молоді гори, з конусоподібними вершинами, із невисокими хребтами та положистими схилами, між яких знаходяться долини. Найвища вершина Карпат - г. Говерла. Її височина - 2061 м. Льодовиків в Карпатах немає, але сніг лежить дуже довго. Часто він сходить лавинами, і тому завдає шкоди й природі, і людям.
Карпати можна назвати природнім зоопарком. Король гір - олень. Заселяють 180 видів птахів.
Карпати вкриті густими лісами.
Робота з контурними картами.
Кримські гори розташовані в південній частині Кримського півострова. Вони складаються з трьох паралельних рядів, розділених між собою неширокими долинами. Частина Кримських гір складається з вапняків. Це свідчить про те, що в давні часи Кримський півострів був під водою. Кримські гори - молоді, не дуже високі. В них знаходиться велика кількість печер. Це робота вітру, сонця і води. Характерна особливість гір - круті південні схили, а положисті - північні. В Криму росте багато вічнозелених рослин.
13 Робота з фізичними картами. Позначення гір на карті
14 Розповідь учнями віршів про захист довкілля України та Великобританії
15 Домашнє завдання. Намалювати краєвид довкілля через 100 років
- Яким ви його уявляєте?
16 Підсумок уроку
Тест
1. Великі рівні ділянки земної поверхні називають...
а) рівнинами;
б) горами.
2. Горб - це...
а) заглиблення на рівнині;
б) підвищення на рівнині.
3. Ділянки земної поверхні, які дуже підняті над рівнинами, називають...
а) горами;
б) горбами.
4. Великі, глибокі, з крутими схилами заглиблення, називаються...
а) балками;
б) ярами.
5. Великі, широкі, з пологими схилами заглибини, називаються...
а) ярами;
б) балками.
6. Схили балок:
а) вкриті рослинністю;
б) не вкриті рослинністю.
Автори: Н. Підгорна, Т. Царькова