Стаття «Опис моделі самоврядування з використанням класних символів»

Неможливо уявити діяльність сучасного класного керівника без учнівського самоврядування, яке розвиває самостійну творчу діяльність усього учнівського колективу і кожного учня окремо, учить виявляти ініціативу, приймати рішення, будувати діяльність класу, враховуючи інтереси і побажання кожного чл ену колективу. Це особливо важливо у сучасній школі і суспільстві в цілому, якому потрібні самостійні і творчі особистості.

Цілі виховного процесу нашого класу – це система вимог суспільства до формування таких якостей особистості, які б давали змогу самостійно включатися в необхідну суспільну соціальну діяльність і соціальні стосунки.

Виходячи із цього трактування, можна сформулювати завдання учнівського самоврядування нашого класу: виховати громадянина з високою демократичною культурою, гуманістичною спрямованістю, здібністю до соціальної творчості, людину, здатну діяти в інтересах удосконалення своєї особистості, суспільства і Вітчизни.

Наш клас - "місто" має назву, та як і кожна адміністративна одиниця нашої держави свої символи-герб та прапор. Назва нашого класу "Краяни", оскільки великої уваги ми приділяємо вивченню історії та географії рідного краю, любимо подорожувати стежками нашої місцевості та України в цілому. Обираючи назву, герб та прапор нашого класу ми намагалися створити їх з елементів та кольорів, які є національною ознакою нашої держави. Створюючи свої закони життя, керувалися загальнонаціональними особливостями та своєрідність українського народу.

Герб нашого "міста" - це розгорнута символічна книга – символ мудрості, потягу до знань, на якій зображено факел – символ жаги до свободи, молодості, наснаги, обвитий калиновим цвітом – невід’ємним символом нашого народу. Це символічне поєднання бажання знань, молодості та любові до рідного краю.

Закони життя нашого "міста"

К – кмітлива, чесна, розумна людина, найдорожче для нас-Батьківщина

Р – розум, наснага, слабкому захисник, цінувати дружбу звик

А – активний, той хто за освіту, хто прагне волі і блакиту

Я – я усім народам друг, бо козацький в мене дух

Н – назавжди запам’ятай: рідну мову поважай

И – ентузіазм, добро і сила – це запорука в світі мира.

Заповіді голови міст

1. Стався до інших так, як хотів би, щоб ставилися до тебе.

2. Людина в любій ситуації повинна залишатися ЛЮДИНОЮ.

3. З повагою стався до більш слабкого, він в любий момент може стати сильнішим за тебе.

4. Щоб не відбувалося, запам’ятай – все буде добре.

Прапор нашого класу має зелений колір – це колір молодості, життя, надії на краще. На його полотні зображена розгорнута книга, символ знань та мудрості. На її фоні вишиті людські руки, які ніжно тримають Землю. Адже ми вважаємо, що лише людина своєю наполегливою працею збереже світ і примножить його багатство.

Прапор цей – наш класний символ
Він для нас – ознака сили,
Він для нас – ознака слави.
Прапор свій оберігаєм –
Він, святиня, знають діти.
Прапор свій здіймаєм гордо,
Ми з ним дружні і єдині,
Ми навіки є народом
Українським в Україні.

Ще однією ознакою нашого класу є галстуки. Вони мають три кольори, кожен колір висвітлює суть нашого класу в цілому і кожного учня окремо.

Червоний - енергійний, активний, символ життя, свободи, урочистості.

Синій - спокій, сентиментальний, символ довіри, нескінченності.

Жовтий - теплий, веселий, символ життя та віри в краще.

Червоний - це колір свободи

Блакитний - бажання летіть

А жовтий - це колір землиці, яку ми повинні любить.

Процес самоврядування обов’язково повинен бути керованим, до його складу входять консультанти-батьки та старшокласники.

Роль класного керівника у цьому процесі - розвивати ініціативу, самостійність школярів, створювати умови для розвитку творчих здібностей та інтересів членів колективу, виділяти групу лідерів, що здатні керувати діяльністю групи. Процес самоврядування має бути поступовим та демократичним.