2
Оцініть публікацію
Історія України

Повторювально-узагальнюючий урок "Україна в боротьбі за збереження незалежності"

Мета:

  • Повторити, закріпити й узагальнити матеріал теми, розвивати вміння, навички, які формувалися на уроках теми. Виховувати в учнів почуття патріотизму, толерантності, поваги до історичного минулого своєї держави;
  • Показати складність політичної ситуаці ї того часу та закономірність появи анархізму  у найскладніший період в історії Української державності;
  • Продовжити роботу над історичними термінами: автономія, демократія, суверенітет, республіка, монархія, анархізм, "червоний терор", "білий терор";
  • Формувати вміння аналізувати, узагальнювати та критично оцінювати історичні процеси. Навчити використовувати історичний досвід у характеристиці політичної ситуації сьогодення.

Тип уроку: повторювально-узагальнюючий.

Форма роботи: групова.

Обладнання: підручник, повідомлення про лідерів політичних сил, на столах - назви політичних сил. (Для надання більш емоційного сприйняття матеріалу можна запропонувати дітям обрати емблему-символ кожної окремої політичної сили, наприклад, "більшовикам" - червоні стрічки, "білогвардійцям" - аксельбанти або погони, "Директорія" - жовто-блакитні стрічки, УЦР- елемент українського герба…).

Підготовча робота: За тиждень клас поділити на 6 груп, які мають представити наступні політичні сили в Україні  періоду революції та боротьби за незалежність:

  • Українську Центральну Раду;
  • Гетьманат Скоропадського;
  • Директорію;
  • більшовиків;
  • білогвардійський рух;
  • анархічний рух.

Учні від імені обраної "політичної сили" мають висловити свою позицію за наступним планом:

  • Час перебування при владі в Україні, портрет та коротка біографічна довідка про лідера(ів) руху. (Таким чином протягом уроку створюється портретна галерея політичних діячів періоду революції. Можливо використання  електронних засобів).
  • Статус України в планах політичних сил.
  • Внутрішня політика, соціальна база.
  • Результати діяльності.

(Відповіді мають бути чіткими та лаконічними (до 2 хв.) Для кращого порівняння кожна група розкриває по черзі лише по одному питанню. В якості ведучого можуть виступати більш підготовлені учні, або учитель).

Автор: Безноско О. В., учитель, Мереф'янська школа № 6 Харківської обл.

Завантажити>>>

Попередній перегляд

Йде завантаження