Реформація в Європі. Конспект уроку
Мета: виховувати в учнів здатність аналізувати джерела та робити висновки.
Завдання: проаналізувати, який вплив на владу імператора Німеччини робили князі імперії; з'ясувати зміст поняття «симонія»; проаналізувати причини реформації в Європі; з'ясувати прич
ини слабкості імператорської влади.Методи: робота у групах, робота із джерелами.
ХІД УРОКУ
1. Поділ учнів на групи.
2. Пригадати, опираючись на текст підручника, як формувалась влада імператора в Німецькій імперії.
3. Учні опрацьовують джерело та відповідають на запитання:
- Яким чином імператор Німеччини одержав владу над Папою Римським?
- Хто і чому платив Папі Римському гроші?
- Чому була слабкою влада імператора Німеччини?
- Яким був погляд жителів Німеччини на таке утворення влади в Німецькій імперії?
4. На підставі відповідей на попередні запитання учні висловлюють якнайбільше висновків про негативні явища в Німецькій імперії.
Зв'язки з антикорупційною освітою: в учнів формується негативне ставлення до підкупу, що процвітав у Німеччині, чиновників і церковнослужителів.
Додаток
«Щоб увінчати Вас короною Рима, ми взяли на себе зобов'язання перед деякими князями, які довіряли мені й, можливо, більше нікому; ми дали Вашим комісарам велику суму готівкою, більшу частину яких ми одержали від своїх друзів. Ясно, що без моєї допомоги Ваша імператорська величність не змогла б одержати римську корону».
Автор: Е. Галінайтіте