Реформація в Європі. Конспект уроку

Мета: виховувати в учнів здатність аналізувати джерела та робити висновки.

Завдання: проаналізувати, який вплив на владу імператора Німеччини робили князі імперії; з'ясувати зміст поняття «симонія»; проаналізувати причини реформації в Європі; з'ясувати прич ини слабкості імператорської влади.

Методи: робота у групах, робота із джерелами.

ХІД УРОКУ

1. Поділ учнів на групи.

2. Пригадати, опираючись на текст підручника, як формувалась влада імператора в Німецькій імперії.

3. Учні опрацьовують джерело та відповідають на запитання:

  • Яким чином імператор Німеччини одержав владу над Папою Римським?
  • Хто і чому платив Папі Римському гроші?
  • Чому була слабкою влада імператора Німеччини?
  • Яким був погляд жителів Німеччини на таке утворення влади в Німецькій імперії?

4. На підставі відповідей на попередні запитання учні висловлюють якнайбільше висновків про негативні явища в Німецькій імперії.

Зв'язки з антикорупційною освітою: в учнів формується негативне ставлення до підкупу, що процвітав у Німеччині, чиновників і церковнослужителів.

Додаток

«Щоб увінчати Вас короною Рима, ми взяли на себе зобов'язання перед деякими князями, які довіряли мені й, можливо, більше нікому; ми дали Вашим комісарам велику суму готівкою, більшу частину яких ми одержали від своїх друзів. Ясно, що без моєї допомоги Ваша імператорська величність не змогла б одержати римську корону».

Автор: Е. Галінайтіте