1539
Оцініть публікацію

Комунікативно-ситуативні вправи для 8 класу

  • Уявіть, що Ви виступаєте на літературній конференції з доповіддю на тему: «Місце і роль художньої літератури в житті людини і людства». Складіть розгорнутий план своєї доповіді.
  • Літературознавці говорять, що В. Вордсворд «позбавив англійську поезію ш тампів, приблизив мову до живої народної говірки» . Чи згодні Ви з цим. Аргументуйте свою відповідь.
  • Уявіть, що Вам випала честь познайомити позаземні цивілізації зі священними книгами людства. Яку з книг Ви оберете і як презентуєте?
  • Прочитавши давньоіндійські Веди, Ви дізналися, що найпершою на землі з'явилася любов. Чи згодні Ви з цим? Аргументуйте.
  • Уявіть себе укладачем сучасної Біблії. Напишіть свої 10 заповідей, яких необхідно дотримуватись людству у XXI ст.
  • Ваш однокласник був відсутній на уроці під час вивчення Корану. Складіть алгоритм підготовки за цією темою.
  • Уявіть, що ви берете участь у розмові індуса, мусульманина та християнина. Доведіть їм, що священні книги різних релігій мають багато спільного.

До Т.1. ЛЮДИНА ТА ЇЇ СВІТ У ДАВНІХ ЛІТЕРАТУРАХ

  • Уявіть себе учасником  розкопок архіолога Генріха Шлімана. Розкажіть, яке місто він шукав і чи знайшов його?
  • Уявіть, що ви потрапили в античний період. З ким з поетів ви б хотіли поспілкуватись? Відтворіть ваш діалог.
  • Уявіть себе верховним богом Олімпу. Як ви будете ставитися до людей і інших богів? Кому ви будете допомагати , а кого карати?
  • Уявіть себе античним героєм, що перенісся у наш час. Які героїчні вчинки ви б здійснили? Чому?
  • Ви - письменник . Напишіть невеличкий твір , наслідуючи античних авторів.
  • Уявіть себе Ахіллом з твору "Іліада" Гомера. Як би ви себе поводили з Гектором? Чи вступили б ви у двобій?
  • Уявіть, що ви потрапили у часи Троянської війни. На боці якого війська ви б воювали? Чому?
  • Від імені Андромахи умовте Гектора не погоджуватись на бій з Ахіллом.
  • Уявіть себе присутнім під час того, коли Паріс вирішував, кому віддати яблуко. Кому ви порадите його віддати, щоб запобігти війні?
  • Втіште Ахілла після смерті Патрокла. Які слова Ви використаєте, щоб заспокоїти героя?
  • Згадайте слова, які використав Гектор, щоб підняти бойовий дух троянців? А як би Ви заохотили воїнів до бою?
  • Уявіть себе Одіссеєм. Як би ви поводилися при зустрічі з Поліфемом?
  • Уявіть себе Поліфемом. Як би ви зустріли Одіссея та його друзів?
  • Розкажіть про свої пригоди в печері від імені Одіссея(Поліфема).
  • Уявіть, що ви режисер, який знімає фільм «Одіссея». Розкажіть про свою роботу.
  • Уявіть, що ви військовий кореспондент під час Троянської війни. Підготуйте репортаж з місця подій про битву Гектора та Ахілла.
  • Ви актор, якому доручили виконання головної ролі у фільмі «Одіссея». Як ви будете працювати над роллю?
  • Ви повністю прочитали поему Гомера «Одіссея». Як би ви зацікавили друзів, щоб вони теж прочитали її?
  • Уявіть, що Ви зустрілися з Вергілієм. Розкажіть про що б Ви його запитали. Які слова мовного етикету Ви використаєте при розмові з незнайомою людиною?
  • Уявіть, що Ви літературний критик. Доведіть, що «Енеїда» - це епічна поема.
  • Уявіть, що ви присутні при розмові Гомера та Вергілія. Про що, на вашу думку, вони будуть говорити? Напишіть діалог уявної розмови двох поетів.
  • Уявіть, що ви Еней. Як би ви себе поводили з Турном? Чи вступили б Ви у двобій?
  • Від імені цариці Дідони розкажіть про свої почуття до Енея. Як Ви ставитесь до її вчинку ( самогубство)?
  • На уроці вчитель запропонував написати твір на тему «Уособлення в образі Енея ідеї подвигу в ім'я народу». Складіть план роботи над твором.
  • Уявіть себе відомим режисером. Складіть невеликий кіносценарій будь-якого уривку з поеми «Енеїда».
  • Розмірковуючи над схожістю поеми «Енеїда» Вергілія та «Одіссея» Гомера, Ваш однокласник стверджує, що Вергілій повністю скопіював твір Гомера. Ви з цим згодні? Доведіть свою точку зору.
  • Розкажіть від імені Енея про свою подальшу долю після падіння Трої.
  • Ви отримали завдання інсценізувати уривок з поеми «Енеїда», який саме уривок ви оберете і яку роль будете грати. Аргументуйте відповідь.
  • Відтворіть міфологічний світогляд античного світу, написавши власний міф про діяння богів чи героїв.
  • У явіть, що Ви поет Тіртей, який своїми віршами закликав воїнів перемагати ворогів. Які слова Використаєте Ви для підняття бойового духу?
  • Познайомившись з творчістю Архілоха, Ви дізнались , які поради дає поет людям. Чи актуальні вони у наш час? Відповідь аргументуйте.
  • Уявіть себе закоханим поетом Алкеєм. Напишіть зізнання в коханні до поетеси Сапфо. Які художні засоби Ви використаєте, щоб передати глибину почуттів?
  • Ви - учасник круглого столу, де обговорюється проблема: «Чому Есхіла називають «батьком» давньогрецької трагедії?». Підготуйте невеликий виступ на цю тему.
  • Уявіть себе журналістом. Напишіть статтю на тему: «Еллінський театр - його значення для світової культури».
  • Уявіть себе театральним критиком. Порівняйте сучасний і давньогрецький театр. Що в них спільне, а що відмінне?
  • Від імені Есхіла поясніть чому головним героєм своєї поеми Ви обрали Прометея?
  • Ви - режисер. Складіть план роботи над виставою за трагедією Софокла «Антігона».
  • Напишіть листа Горацію від імені давньогрецької поетеси Сапфо, творчість якої Ви сприймаєте як зразок. Намагайтеся дотримуватися стилю давньогрецької літератури.
  • Від імені Овідія поясніть чому Ви у "Метаморфозах" "класифікуєте" чотири покоління людей, вживаючи назви різних металів.

ДО.Т. 2. ЖАНРОВО-ТЕМАТИЧНЕ РОЗМАЇТТЯ СЕРЕДНЬОВІЧНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

  • Уявіть себе істориком, створіть картину світу до початку доби Середньовіччя і після.
  • Напишіть казку про життя китайського поета Лі Бо.
  • Уявіть, що Ви завдяки віршам Лі Бо та Ду Фу побували у Китаї. Опишіть Ваші враження від цієї країни. Використовуйте епітети та порівняння.
  • Допоможіть своєму другові зрозуміти, що таке афористична мова. Використайте поезію Рудакі.
  • Уявіть ,що Ви філософ і шукаєте відповідь на запитання: «Для чого ми живемо?». Знайдіть відповідь у віршах О.Хайяма. Чи згодні Ви з ним?
  • Відтворіть уявний діалог сучасного читача і ліричного героя газелей Гафіза. Порівняйте їх ставлення до життя, бажання, цінності.
  • Уявіть себе середньовічним трубадуром. Оспівайте найвидатнішу постать в історії України або світу (на ваш вибір). Намагайтеся дотримуватися стилю, притаманному середньовічній літературі.
  • Уявіть, що Ви - Джауфре Рюдель. Які художні засоби Ви використаєте, щоб оспівати красу шляхетної дами(лицаря)?
  • Використавши канцони і сирвенти трубадурів, створіть образ ідеального середньовічного рицаря.
  • Уявіть себе середньовічним вагантом. Розкажіть як здобувалася у той час вища освіта. Порівняйте з сучасністю.
  • Ви живете в Середньовіччі. Розкажіть людям XXI ст. про свою епоху.
  • Уявіть зустріч двох епічних героїв Іллі Муромця і Роланда. Опишіть їх зовнішній вигляд, відтворіть діалог між ними на тему: «Що таке героїзм?».
  • Розкажіть від імені Карла та Ганелона про Роланда. Чи будуть відрізнятися ці характеристики? Чому?
  • Від імені Роланда розкажіть , що змушує Вас воювати.
  • Уявіть, що мандруючи світом до Вас завітав Данте Аліг'єрі. Утворіть уявний діалог між Вами та поетом.
  • Уявіть, що Ви адвокат під час суду над Данте, коли його обвинуватили у підкупі та хабарництві і вигнали з Флоренції. Виголосіть промову на захист поета.
  • Ви знаєте, як уявляли потойбічча Вергілій і Данте, а яке воно на Ваш погляд. Опишіть.
  • Уявіть, що Ви мандруєте по підземному царстві разом з Данте. Опишіть побачене, використавши епітети, порівняння та метафори.
  • Опишіть свою версію пекла. За які гріхи і як там би карали грішників?
  • Уявіть себе поетом Данте, який зустрів у Раю свою кохану Беатріче. Розкажіть від імені поета про свої почуття.
  • Уявіть, що Ви перша людина, яка прочитала «Божественну комедію» Данте. Напишіть відгук на поему.

ДО Т.3. ЗЛЕТ ЛЮДСЬКОГО ДУХУ В ЛІТЕРАТУРІ ДОБИ ВІДРОДЖЕННЯ

  • Подорожуючи у часі, Ви потрапили у добу Відродження. Опишіть свої враження про побачене.
  • Ви отримали завдання підготувати повідомлення про культурні набутки доби Відродження. Складіть план виступу.
  • Уявіть зустріч представника доби Середньовіччя та Відродження. Відтворіть діалог стосовно питання, що знаходиться у центрі світобудови: людина чи бог.
  • Уявіть себе батьком Франческо Петрарка, який понад усе хотів, щоб син став юристом. Переконайте його у тому, що Франческо має хист до поетичного мистецтва і прославиться на весь світ.
  • Уявіть, що на уроці літератур и Ваш однокласник сказав, що не розуміє що таке сонет. Поясніть йому, використавши сонети Петрарка.
  • Уявіть, що Ви закоханий поет Ф. Петрарка. Використовуючи уривки з сонетів, передайте свої почуття до Лаури.
  • Уявіть, що Ви та кілька Ваших друзів застрягли у ліфті. Вигадайте цікаву історію, щоб розважити своїх супутників.
  • Ваш товариш говорить, що оповідання і новела нічим не відрізняються. Чи згодні Ви з ним ? Відповідь аргументуйте.
  • Напишіть характеристику Дон Кіхоту, з точки зору сучасного читача.
  • Уявіть себе очевидцем подвигів хитромудрого гідальго Дон Кіхота з Ламанчі. Опишіть побачені пригоди.
  • Від імені Дон Кіхота розкажіть, яким Ви бачите оточуючий світ. Як Ви намагаєтесь його покращити?
  • Уявіть, що Ви - Санчо Панса. Поясніть, чому Ви мандруєте зі старим дивакуватим «лицарем».
  • Уявіть себе на похоронах У. Шекспіра. Виголосіть прощальну промову на його честь.
  • Уявіть, що Ви актор трупи Шекспіра. Висловіть своє враження від п'єс Шекспіра.
  • Уявіть себе найкращим другом Гамлета. Допоможіть йому вирішити питання, яке ятрить його душу: помститися дядькові за вбивство батька чи ні.
  • Уявіть себе дослідником життя і творчості Шекспіра. Подайте своє бачення «шекспірівського питання».
  • Уявіть, що Вам дали завдання поставити шкільну виставу за п'єсою Шекспіра. Який твір Ви оберете ,як Ви будете добирати акторів, які декорації використаєте?
  • Уявіть, що Ви присутні під час подій, описаних Шекспіром у «Гамлеті». Передайте атмосферу, яка панувала у Данії.
  • Уявіть що Ви зустрілися з Офелією перед її самогубством. Умовте її не робити цього. Які слова Ви доберете?
  • Уявіть, що Гамлет пише листа до свого друга. Відтворіть зміст листа.

Автор: Лехочка Олена