План-конспект уроку з зарубіжної літератури "Переосмислення євангельських сюжетів і образів у творі М. О. Булгакова "Майстер і Маргарита", прийом "роману в романі"
Мета:
- дослідити (проаналізувати) на уроці роман Майстра (хронологічні рамки, об'єм, персонажі, зв'язок з романом Булгакова та з біблійними сюжетами; проблематика);
- сформувати в учнів своє особисте ставлення до морально-етичних проблем, порушених у творі;
Освітні завдання:
- вичленити із роману Булгакова 4 розділи, присвячених роману Майстра (2, 16, 25, 26);
- проаналізувати їх текстуально;визначити їх місце в цілісному сприйнятті твору;
- детально зупинитися на характеристиці образу Ієшуа Га-Ноцрі;
- засвоїти прийом "роману в романі";
- розвиваючі завдання:скласти порівняльну таблицю євангельських образів та образів із роману Майстра;
- знайти відмінності/подібності між ними;
- з'ясувати, де присутня історична реальність (біблійні герої), а де прослідковується авторське переосмислення.
Виховні завдання:
- проблема морального вибору (образ Понтія Пілата, Іуди із Кіріафи);
- проблема співвідношення добра і зла (Ієшуа – Понтій Пілат, Ієшуа – Марк Крисобій);
- проблема справедливості і відповідальності (Пілат, Каіфа, Афраній);
- проблема людських пороків та спокус (Понтій, Іуда, Ніза).
Обладнання: текст роману М. Булгакова "Майстер і Маргарита", Біблія, ілюстрації до роману, музика із рок-опери "Ісус Христос – суперзірка".
Тип уроку: вивчення нового матеріалу із використанням інтерактивних методів навчання.
Автор: Вовк Т. В., учитель російської мови та зарубіжної літератури, Гнівенська альтернативна школа № 1 ім. А. С. Макаренка Тиврівського району Вінницької обл.
Завантажити>>>
Попередній перегляд
Триває завантаження