План-конспект уроку з зарубіжної літератури "Переосмислення євангельських сюжетів і образів у творі М. О. Булгакова "Майстер і Маргарита", прийом "роману в романі"

Мета:

  • дослідити (проаналізувати) на уроці роман Майстра (хронологічні рамки, об'єм, персонажі, зв'язок з романом Булгакова та з біблійними сюжетами; проблематика);
  • сформувати в учнів своє особисте ставлення до морально-етичних проблем, порушених у творі;
  • розвивати логічне мислення, порівняння, аналіз, вміння робити висновки;
  • показати зв'язок літератури як науки з історією, етикою, географією;
  • виховувати у старшокласників прагнення до самостійності та відповідальності за свої вчинки та переконання.

Освітні завдання:

  • вичленити із роману Булгакова 4 розділи, присвячених роману Майстра (2, 16, 25, 26);
  • проаналізувати їх текстуально;визначити їх місце в цілісному сприйнятті твору;
  • детально зупинитися на характеристиці образу Ієшуа Га-Ноцрі;
  • засвоїти прийом "роману в романі";
  • розвиваючі завдання:скласти порівняльну таблицю євангельських образів та образів із роману Майстра;
  • знайти відмінності/подібності між ними;
  • з'ясувати, де присутня історична реальність (біблійні герої), а де прослідковується авторське переосмислення.

Виховні завдання:

  • проблема морального вибору (образ Понтія Пілата, Іуди із Кіріафи);
  • проблема співвідношення добра і зла (Ієшуа – Понтій Пілат, Ієшуа – Марк Крисобій);
  • проблема справедливості і відповідальності (Пілат, Каіфа, Афраній);
  • проблема людських пороків та спокус (Понтій, Іуда, Ніза).

Обладнання: текст роману М. Булгакова "Майстер і Маргарита", Біблія, ілюстрації до роману, музика із рок-опери "Ісус Христос – суперзірка".

Тип уроку: вивчення нового матеріалу із використанням інтерактивних методів навчання.

Автор:
Вовк Т. В., учитель російської мови та зарубіжної літератури, Гнівенська альтернативна школа № 1 ім. А. С. Макаренка Тиврівського району Вінницької обл.

Завантажити>>>

Попередній перегляд

Триває завантаження