Узагальнення про слова - назви предметів

Хід уроку

Узагальнення вивченого матеріалу

1. Гра „Хто швидше знайде помилку"

Хто? Що?
Вівця сіно
Теля молоко
Сіре м'ясо
Лоша сівже

Доведіть, що ви не помилилися.

2. Робота за в аріантами

Запишіть чотири слова, які означають:

І варіант: назви меблів.

ІІ варіант: назви риб.

Висновок: у граматиці живі істоти - це теж предмети.

3. Розрізнення власних і загальних назв.

поля, Поля

каштан, Каштан

майка, Майка

веселка, Веселка

Поясніть, чому перше слово ви написали з малої букви, а друге - з великої.

4. Робота в парах.

Поверніться один до одного, запитайте у свого товариша ім'я, по батькові й прізвище. Запишіть його собі в зошит. Якщо не знаєте, к правильно записати, запитайте в мене.

У цей час двоє учнів на дошці утворюють від загальних назв власні назви сіл:

калина - Калинівка
гай - ...
щастя - ...
вишня - Вишневе
береза - ...
коваль - ...

Зробіть висновок, коли слова, що означають назви предметів, пишуться з великої букви.

Запишіть речення, вставляючи дані про свою адресу: Я живу на вулиці Ревуцького, ___, квартира ___.

5. Виконання вправи 250.

Висновок: слова - назви предметів можуть мати одне або два значення.

6. Переказ.

У Лесі Коваленко жив папуга Гоша. Одного разу тітка Ліда відкрила кватирку. Гоша вилетів. Леся дуже сумувала. Вона шукала його в саду. Допомагав їй собака Дружок.

І ось якось Гоша сів Лесі на плече. Дівчинка зраділа.

Складіть і запишіть відповіді за запитання.

- Хто жив у Лесі Коваленко?
- Що з ним трапилось?
- Де і з ким шукала Леся Гошу?
- Як знайшовся папуга?

Підсумок уроку

На які запитання відповідають слова, що означають назви предметів? Коли ставимо запитання хто? Коли ці слова пишуться з великої букви?

Автор: О. Лобчук