План-конспект бінарного уроку-лекції з української та зарубіжної літератури "Модернізм як художньо-естетична система"
Мета уроку:
- активізувати і закріпити знання учнів, набуті в попередні роки про літературні течії і напрямки у курсі української та зарубіжної літератури;
- з’ясувати причини появи, філософські засади, основні ознаки та етапи розвитку модернізму у мистецтві та лі
Тип уроку: бінарний урок. Лекція – візуалізація з елементами евристичної бесіди.
Методична мета: методика проведення бінарного уроку.
Обладнання:
- портрет П. Бодлера, З. Гіпіус, П. Верлена, П. Карманського, В. Пачовського, Б. Лепкого, К. Дебюссі, Р. Штрауса, М. Равеля, Ф. Ніцше, А. Шопенгауера, А. Бергсона;
- картини художників: П. Серюзьє "Меланхолія"; Д. Уінстлер "Гармонія в голубому і сірому тонах"; О. Новаківський "Втрачені надії", "Дві баби роздумують над смертю"; Г. Клімт "Поцілунок"; М. Врубель "Демон"; П. Гоген "Звідки ми прийшли? Хто ми? Куди йдемо?"; Г. Моро "Орфей", "Видіння". П. де Шаванн "Сон". К. Моне "Імпресія. Схід сонця", "Скелі в Ест рема", "Собор в Руані в сонячному сяйві"; Ж. Сьора "Мис дю Ок в Гранкасі"; В. Гог "Автопортрет", "Соняшники", "Пшеничне поле"; К. Піссаро "Бульвар Монмартр. Захід сонця";
- музичні твори ( в записі): К. Дебюссі "І місяць не сходить на зруйнований храм". "Місячне сяйво (з дитячим хором", "Рух"; Р. Штраус "Увертюра до опери "Міщанин - дворянин"; М. Равель П’єса у формі хабанери;
- виставка журналів "Великие художники" ( символісти та імпресіоністи);
- виставка творів письменників-символістів та імпресіоністів;
- папки для індивідуальної роботи, в яку входять: план уроку, схеми "Модернізм", "Основні ознаки модернізму", "Літературознавчий словничок", листівка "основні ознаки декадансу", таблиця порівняльна "Реалізм. Імпресіонізм", тексти поезій та уривки з прозових творів для аналізу, стаття "Які особливості українського модернізму?";
- тести для перевірки засвоєння матеріалу на уроці ( на комп»ютері);
- Таблиця для заповнення на уроці "Модерністські течії у мистецтві та літературі кінця ХІХ – початку ХХ століття".
Візуальні типи навчального матеріалу: схеми, слайди, відеоролики.
Випереджаюче навчання:
- укласти словничок літературознавчих термінів, пояснити їх значення;
- вивчити напам’ять поезії поетів-символістів.
Література:
- Українське мистецтво та архітектура кінця ХІХ – поч.. ХХ ст.. К. Наукова думка, 2000. с. 9-27; с. 186-194;
- Альбоми «Великие художники»: ч.1 Винсент Ван Гог, ч.2. Клод Моне, ч.3 Поль Гоген, ч.4 Огюст Ренуар, ч.9 Камиль Писсаро, ч.11 Жорж Сёра, ч.12 Джеймс Макнейя Уинстлер, ч.13 Набиды, ч.14 Гюстав Моро и символисты;
- Ковальова О. Леся Українка: вибір модернізму. Дивослово. № 11- 2001;
- Покумань Г. Цей багатобарвний мистецький світ. – Українська мова і література в школі № 4,5 – 2001;
- Клочек Г. Опозиція чи традиція?. – Українська мова в середніх школах, ліцеях, гімназіях. 2004 № 4;
- Демчик О. Нестандартні уроки з української літератури ( 9-11 клас). Тернопіль "Підручники-посібники", 2000;
- Старовойт І.С., Сілаєва Т.О., Орендарчук Г.О. Філософія. Тернопіль – 1997;
- Бодлер і модернізм. Матеріали до уроків. В журн. "Тема" № 1 – 2001;
- Музыкальный энциклопедический словарь. М., "Советская энциклопедия" , 1991 г;
- Шутько Р.Б. Матеріали до уроків зарубіжної літератури 10 кл. Харків, "Торсінг", 2000 - 192 с.
Автор: Александрова Т. В., викладач української мови та літератури, Кременчуцьке педагогічне училище ім. А. С. Макаренка. (співавтор Грисенко Л. П.).
Завантажити>>>
Попередній перегляд
Триває завантаження