Бути відповідальним. Відповідати за себе та за інших

Мета та задачі:

1. Виховувати відповідальне ставлення до своїх дій і вчинків.

2. Учити дискутувати й аргументувати.

Методи: розповідь, бесіда, дискусія.

Основні поняття: для учнів 5-6-х класів поняття "корупція" можна ч астково замінити такими аналогами: "використання", "відплата за послугу", "обіцянка", "чекання чогось", "бажання догодити".

ХІД УРОКУ

Розповідається історія "Списав" (про списування, дозвіл списати, здійснення тиску, щоб дозволили списати, і пов'язані з цим проблеми).

Учням ставляться запитання:

Погано це чи добре?

Хто в цьому винний?

Може, винні обоє?

Чия провина більше?

Чим це може скінчитись?

Чому списують?

Чому дозволяють списувати?

Під час дискусії варто намагатись повернути бесіду до теми користі та шкоди, використання інших, як не дозволити використовувати себе, до теми наслідків. Що значить бути відповідальним за себе та за інших?

Автор: В. Вайджюліс. "Антикоррупционное воспитание в школе", Литва.