Гроші

Мета: усвідомити необхідність гармонійного сполучення матеріальних інтересів і росту особистості.

Задачі:

1. Проаналізувати, яка поведінка називається моральною, аморальною, імморальною.

2. Обговорити етичні аспекти бізнесу.

3. Обговори ти шкоду, заподіювану корупцією суспільству.

Методи: порівняння, аналіз, робота у групах, робота із джерелами.

ХІД УРОКУ

1. Обговоюються принципи моральної поведінки.

2. Обговорюються поняття аморальності й імморальності.

3. Чи може людина почувати себе захищеною в економічно незахищених державах?

4. Як оцінюються незаконні вчинки деяких людей? Як називаються незаконні дії державних службовців? Що таке корупція, як вона виявляється? Чи морально бути корумпованим?

Учні поділяються на групи із п'яти осіб, придумують і записують:

  • на внутрішній окружності п'ять якостей, що, на їхню думку, характеризують моральність;
  • на зовнішній - п'ять якостей, що, на їхню думку, пов'язані з аморальністю;
  • порада - ті якості, які вони не можуть однозначно віднести до тієї чи іншої групи, писати між обома окружностями.

Порівнюються роботи груп. На дошці можна скласти загальний список. У випадку виникнення у класі спору про віднесення якого-небудь слова до тієї чи іншої окружності його треба обов'язково вирішити й домовитись, порівнюючи аргументацію різних думок.

1. У класі учні разом складають "міст" зі слів. Кожний називає прикметник або іменник, що асоціюється з корупцією. Необхідно домовитись про розташування слів на "мосту". Потім слово записується.

2. Наприкінці уроку всі разом відповідають на запитання:

  • Чи сумісна моральність із корупцією?
  • Чи можуть бути сумісні моральність і конкуренція?

Автор: Ю. Валунтонене. "Антикоррупционное воспитание в школе", Литва.