Дискусія "Увійти у свою браму"
Мета: допомогти учням усвідомити, яким чином пристосовництво, безсилля, небажання діяти пов'язані з корупцією.
Методи: навчання й аналіз тексту, дискусія.
ХІД УРОКУ
1. Учням роздається текст Ф. Кафки "Як увійти у призначену дл
я нас браму".2. Учні позначають найбільш важливі думки, записують критичні зауваження, що спадають на думку при прочитанні тексту.
3. Учитель повідомляє питання для дискусії: "Що зупинило сільського жителя?"
4. Для дискусії пропонуються запитання:
- Чому сільський житель не ступив у браму? Чого він боявся?
- Що він знайшов би, якби зважився порушити заборону та ступити у відриту браму?
- Якби він ступив, не спитавши дозволу у воротаря, чи спробував би той його зупинити?
- Що може нас зупинити, якщо ми йдемо у призначену для нас браму?
- Як ви розумієте слова вартового: «Беру лише тому, щоб ти не подумав, начебто чогось не зробив»?
- Чи міг сільський житель увійти у призначену йому браму?
- Уявіть себе на місці сільського жителя. Як би ви поступили?
5. Учитель узагальнює висловлені учнями думки, звертаючи увагу на те, що багато негативних явищ у суспільстві пов'язані з нашим небажанням діяти, з мовчанням. Зміни, поява нових традицій завжди починаються з маленького крока, тобто із себе або з «проходу у свою браму».
Автор: І. Агарян