Дискусія "Увійти у свою браму"

Мета: допомогти учням усвідомити, яким чином пристосовництво, безсилля, небажання діяти пов'язані з корупцією.

Методи: навчання й аналіз тексту, дискусія.

ХІД УРОКУ

1. Учням роздається текст Ф. Кафки "Як увійти у призначену дл я нас браму".

2. Учні позначають найбільш важливі думки, записують критичні зауваження, що спадають на думку при прочитанні тексту.

3. Учитель повідомляє питання для дискусії: "Що зупинило сільського жителя?"

4. Для дискусії пропонуються запитання:

  • Чому сільський житель не ступив у браму? Чого він боявся?
  • Що він знайшов би, якби зважився порушити заборону та ступити у відриту браму?
  • Якби він ступив, не спитавши дозволу у воротаря, чи спробував би той його зупинити?
  • Що може нас зупинити, якщо ми йдемо у призначену для нас браму?
  • Як ви розумієте слова вартового: «Беру лише тому, щоб ти не подумав, начебто чогось не зробив»?
  • Чи міг сільський житель увійти у призначену йому браму?
  • Уявіть себе на місці сільського жителя. Як би ви поступили?

5. Учитель узагальнює висловлені учнями думки, звертаючи увагу на те, що багато негативних явищ у суспільстві пов'язані з нашим небажанням діяти, з мовчанням. Зміни, поява нових традицій завжди починаються з маленького крока, тобто із себе або з «проходу у свою браму».

Автор: І. Агарян