Дискусія. "Учні проти корупції"

Цілі та задачі: виховувати активного громадянина суспільства шляхом надання інформації про корупцію; учити відрізняти корупцію від інших негативних явищ; уміти оцінювати ситуацію в суспільстві у зв'язку з корупцією.

Методи: аналіз ситуацій, дискусія.

>ХІД УРОКУ

Учні читають запропоновані ситуації та вказують, у яких із них представлені випадки корупції, а в яких - ні. Свій вибір учні аргументують.

Ситуації

Фірма "Світле майбутнє" бере участь у конкурсі на одержання замовлення на будівництво школи. Фірма запропонувала подарувати членам комісії стільникові телефони, щоб, як стверджують представники фірми, "полегшити роботу комісії".

У подяку за те, що лікар вилікував її важко хвору дитину Вона З. подарувала лікареві букет троянд зі свого саду.

Беата С. домовилася з будівельною фірмою "Турбота", що якщо фірма фінансує її вибори в районну раду, то вона згодом буде допомагати цій фірмі одержувати хороші замовлення на будівництво в районі різних споруд.

Державна посадова особа користується службовим автомобілем і паливом в особистих цілях.

Людині потрібна допомога в одному з урядових департаментів. Посадова особа свідомо "тягне" час. Людина, щоб віддячити посадовій особі, дає їй гроші (500-1000 літів), щоб її питання вирішилося швидше.

Посадова особа з уряду пізно приходить на роботу, рано повертається з роботи й у робочий час займається особистими справами.

Уявіть собі, що лікар робить рентгенівський знімок корумпованої особи. Що він може побачити на рентгенівському знімку? Намалюйте ілюстрацію. Укажіть три-п'ять ознак корумпованої посадової особи.

Напишіть якнайбільше відповідей, чому, на вашу думку, корупція є злочином.

Намалюйте рибалку, який бореться з корупцією. Подумайте та вкажіть, до яких засобів повинен удатись рибалка, щоб корупція зникла.

Зв'язок з антикорупційною освітою:

1. Учні одержали додаткову інформацію про корупцію.

2. Учні висловили свою активну позицію у стосунку до корупції.

3. Учні навчились оцінювати різні вади в суспільному житті.

Автори: Е. Галінайтіте, А. Кумжа