Корупція в Литві
Кількість годин: 2.
Предмет: суспільствознавство.
Цілі:
1. З'ясувати причини корупції в Литві.
2. Навчати роботі з різними джерелами.
Література й посібники:
- доповідь на конференції "Від
реформи правління до ефективної боротьби з корупцією", Вільнюс, 20 червня 2001 р.);- корупційна карта Литви за 2001 р.;
- аркуші із завданнями;
Методи: робота в міні-групах, експертиза.
ХІД УРОКУ 1
1. Учні діляться на п'ять груп по п'ять-шість осіб (3 хв).
2. Учитель роздає групам статті й аркуші із завданнями. Вивчаючи представлені матеріали, учні заповнюють аркуші (20 хв; аркуші із завданнями додаються).
3. Групи представляють свої роботи та вивішують їх на дошці (10 хв).
I група представляє учасників корупції;
II група представляє причини корупції;
III група представляє прояви корупції, указує її діяння;
IV група представляє найбільш корумповані сфери суспільства та влади;
V група пропонує способи зменшення корупції.
4. Учитель узагальнює матеріал і разом з учнями розглядає таблицю "Індекс сприйняття корупції ТI, 2002".
ХІД УРОКУ 2
1. Коротке повторення виконаних групами робіт (5 хв).
2. Учитель дає групам завдання: заповнити таблицю "Користь і шкода корупції".
3. Групи представляють свою роботу, потім складається загальна таблиця "Шкода й користь корупції", в якій відбивалися б найважливіші тези учнів (10 хв).
4. Дискусія "Корисна чи шкідлива корупція" (10 хв).
І група. Хто найчастіше буває замішаний у корупції?
ІІ група. Для чого вдаються до корупції?
III група. Як проявляється корупція?
IV група. В яких сферах корупція найпоширеніша?
V група. Як зменшити корупцію?
2. Учні діляться на п'ять груп по п'ять-шість осіб. Групам видають білі аркуші паперу та фломастери.
3. Учитель пояснює хід роботи: група повинна заповнити представлену на аркушах схему (15 хв).
4. Групи виставляють аркуші й коротко (близько 10 хв) представляють свою роботу.
5. Робота у групах. На основі представленої на аркушах інформації формулюється визначення корупції, в якому б описувались учасники корупції, їхні цілі, діяння та наслідки (близько 5 хв).
6. Групи представляють визначення корупції (5 хв).
7. Учитель видає групам роздавальний матеріал "Визначення корупції", а учні порівнюють дані вчителем формулювання зі створеним ними самими визначенням.
8. Узагальнення. Групи висловлюють свої зауваження (близько 5 хв).
Автор: Н. Бітковене. "Антикоррупционное воспитание в школе".