Корупція в Литві

Кількість годин: 2.

Предмет: суспільствознавство.

Цілі:

1. З'ясувати причини корупції в Литві.

2. Навчати роботі з різними джерелами.

Література й посібники:

- доповідь на конференції "Від реформи правління до ефективної боротьби з корупцією", Вільнюс, 20 червня 2001 р.);

- корупційна карта Литви за 2001 р.;

- аркуші із завданнями;

Методи: робота в міні-групах, експертиза.

ХІД УРОКУ 1

1. Учні діляться на п'ять груп по п'ять-шість осіб (3 хв).

2. Учитель роздає групам статті й аркуші із завданнями. Вивчаючи представлені матеріали, учні заповнюють аркуші (20 хв; аркуші із завданнями додаються).

3. Групи представляють свої роботи та вивішують їх на дошці (10 хв).

I група представляє учасників корупції;

II група представляє причини корупції;

III група представляє прояви корупції, указує її діяння;

IV група представляє найбільш корумповані сфери суспільства та влади;

V група пропонує способи зменшення корупції.

4. Учитель узагальнює матеріал і разом з учнями розглядає таблицю "Індекс сприйняття корупції ТI, 2002".

ХІД УРОКУ 2

1. Коротке повторення виконаних групами робіт (5 хв).

2. Учитель дає групам завдання: заповнити таблицю "Користь і шкода корупції".

3. Групи представляють свою роботу, потім складається загальна таблиця "Шкода й користь корупції", в якій відбивалися б найважливіші тези учнів (10 хв).

4. Дискусія "Корисна чи шкідлива корупція" (10 хв).

І група. Хто найчастіше буває замішаний у корупції?

ІІ група. Для чого вдаються до корупції?

III група. Як проявляється корупція?

IV група. В яких сферах корупція найпоширеніша?

V група. Як зменшити корупцію?

2. Учні діляться на п'ять груп по п'ять-шість осіб. Групам видають білі аркуші паперу та фломастери.

3. Учитель пояснює хід роботи: група повинна заповнити представлену на аркушах схему (15 хв).

4. Групи виставляють аркуші й коротко (близько 10 хв) представляють свою роботу.

5. Робота у групах. На основі представленої на аркушах інформації формулюється визначення корупції, в якому б описувались учасники корупції, їхні цілі, діяння та наслідки (близько 5 хв).

6. Групи представляють визначення корупції (5 хв).

7. Учитель видає групам роздавальний матеріал "Визначення корупції", а учні порівнюють дані вчителем формулювання зі створеним ними самими визначенням.

8. Узагальнення. Групи висловлюють свої зауваження (близько 5 хв).

Автор: Н. Бітковене. "Антикоррупционное воспитание в школе".