Корупція
Кількість годин: 2.
Цілі та завдання: обговорити корупцію та історичні умови її появи, аналізувати причини та наслідки появи корупції, способи та засоби боротьби, розвивати критичне мислення.
Посібники: теоретичні матеріали, словник
іноземних слів.Методи: лекція, дискусії, робота у групах.
ХІД УРОКУ 1
1. На початку уроку з'ясовуються знання учнів про корупцію та думки про неї. Читається лекція. Представляються завдання для дискусії:
- чи може корупція порушити інтереси людини?
- чи існують у Литві прояви корупції?
- чи можливо знищити корупцію?
2. Дається завдання додому - довідатись думки членів родини про корупцію:
- які сфери життя суспільства найбільш корумповані?
- які способи боротьби з корупцією пропонують дорослі?
ХІД УРОКУ 2
Учні діляться на групи. Кожна група на отриманих аркушах записує інформацію, зібрану під час проведеного вдома опитування. Основні думки записуються на дошці. Іде обговорення. Кожній групі дається назва певної професії. Учні мають придумати способи та засоби боротьби з корупцією представників даної професії. Вони представляють свою думку, аргументуючи її. Порівнюються наявні способи боротьби з корупцією з отриманими у класі результатами та домашньою інформацією. Точиться дискусія.
Зв'язки з антикорупційною освітою: учні, аналізуючи свою думку, думки батьків та інших дорослих, намагаються зрозуміти явище корупції, її наслідки, намагаються захистити свою думку, виражають свої думки, роблять висновки.
Автор: Д. Віляйкене. "Антикоррупционное воспитание в школе".