Потреби та бажання

Кількість годин: дві.

Цілі та задачі:

1. З'ясувати, чим відрізняються потреби від бажань.

2. Обговорити можливі способи реалізації потреб і бажань.

3. Аналізувати зв'язок потреб і бажань з несумлінністю, можливістю скористатися службови м становищем та ін.

Методи: дискусія, аналіз ситуацій.

ХІД УРОКУ

Розповідь (10 хв).

Учитель дає визначення потреб і бажань, класифікує та характеризує потреби, обговорює можливі способи реалізації потреб і бажань.

Завдання 1. Учні складають список з десяти речей, що здаються їм важливими. Після виконання завдання кожний уголос називає важливі для нього речі. Учитель записує їх на дошці. Учні повинні згрупувати потреби та бажання в різних стовпчиках. Думки учнів можуть не збігатись. У такому випадку варто подискутувати про те, чому вони так уважають.

Запитання для дискусії:

1. Чим розрізняються потреба та бажання?

2. Чому важливо звертати увагу на потреби інших людей?

3. Чи є гроші потребою (чи бажанням)?

4. Як потреби та бажання пов'язані з несумлінністю, можливістю скористатися службовим становищем та ін.?

Учитель узагальнює відповіді учнів, більш широко аналізує зв'язок потреб і бажань з несумлінністю, можливістю скористатися службовим становищем.

Завдання 2. "Мішечок" ситуацій. Учні працюють у групах. Учитель на окремих листочках записує різні ситуації та складає їх у мішечок. Учні витягують із мішечка по одній ситуації й у групах обговорюють можливі варіанти рішення.

Наприклад:

1. Я дуже хочу вчитись у престижній школі, але мене не приймають, оскільки в мене низький середній бал. Що робити? Де шукати допомоги? Хто міг би мені допомогти?

2. Найкращі учні нашої школи можуть поїхати на літні канікули в табір відпочинку за кордон. Мені не вистачає одного бала, щоби потрапити у список щасливчиків. Що робити? Чи є в мене шанс поїхати в табір відпочинку за кордон?

3. Я хотів на батьківській машині відвезти друзів на дискотеку. Нас зупинив поліцейський. Водійського посвідчення в мене немає. Чи є в мене шанс викрутитись? Чи краще взяти на себе відповідальність?

Учитель може дати учням можливість самостійно придумати аналогічні ситуації та всьому класу обговорити їх, проаналізувати.

Наприкінці другого уроку вчитель узагальнює думки, висловлені учнями.

Автор: Г. Григонене. "Антикоррупционное воспитание в школе", Литва.