Цілі та засоби

Цілі та задачі:

1. З'ясувати, що учням відомо про корупцію.

2. Зміцнити мотивацію чесної поведінки.

3. Прищеплювати розуміння того, що між поведінкою та наслідками існує двосторонній причинний зв'язок.

4. Розвивати в учнів критичне мислення.

ong>Очікувані результати:

1. Учні будуть уміти виявляти прояви корупції в нашому суспільстві.

2. Учні будуть учитися співробітництву.

3. Вони також будуть учитися приймати рішення.

4. Вони зрозуміють причинно-наслідковий зв'язок.

Метод: карта альтернативних шляхів, дискусія.

Посібники: групами учнів викладаються ситуації, що пояснюється поняттям "перешкода". Після виконання завдання лунають запитання до дискусії, аркуші паперу й письмового приладдя.

ХІД УРОКУ

Учні поділяються на групи (по чотири-п'ять осіб). Викладається ситуація з указівкою, де знаходяться основна діюча особа й мета, якої ця особа повинна досягти. Учнів просять намалювати шляхи до мети, а також знайти якнайбільше альтернативних шляхів для досягнення мети з указівкою перешкод, з якими діючій особі доведеться зіштовхнутись. Учні повинні пояснити, як можна перебороти зустрінуті на шляху перешкоди.

Ситуація

Пацієнт звертається до лікаря зі скаргами на болі в ділянці коліна. Після проведених досліджень лікар констатує, що пацієнту необхідна операція коліна. Пацієнт погоджується на операцію. Лікар попереджає, що в черзі на операцію стоять іще 73 пацієнти. У кращому випадку його зможуть прооперувати через півроку, якщо він хоче, щоб операція була оплачена із засобів лікарняних кас. Якщо хворий згодний заплатити сам (така операція коштує близько 4-5-ти тисяч літів), то стояти в черзі не доведеться. Пацієнт відповідає, що в нього немає таких грошей. Але якщо чекати півроку, можуть початись ускладнення.

Що може зробити пацієнт, щоб операція на коліні була проведена швидше? Спробуйте знайти не менше двох способів рішення ситуації.

Запитання для дискусії:

1. Хто є учасниками ситуації?

2. Чи мала місце несумлінність?

3. Чи заподіяно кому-небудь шкоду?

4. Чи одержав хто-небудь вигоду? Чому?

5. Чи був пацієнт правий, домагаючись мети?

6. Чи можна виправдати поведінку учасників ситуації?

7. Якби держава стягувала додатковий податок, призначений для лікування важкохворих, змінилася б ця ситуація?

8. Як почувають себе учасники ситуації?

Автор: В. Вайткявічене. "Антикорупционное воспитание в школе", Литва.