Як сказати "ні"

Мета та задачі:

1. Познайомити учнів із причинами, з яких людям буває важко сказати "ні".

2. З'ясувати, що ми відчуваємо, коли інші нам кажуть "ні".

3. Дати можливість краще довідатись про себе та інших.

4. Створити умови для з'ясування свого ставлення до корупції. Учитись казати "ні" корупції.

Методи: лекція, рольова гра, дискусія, метод незакінчених пропозицій, малювання, тест, робота у групах.

ХІД УРОКУ

Суть лекції: пояснити учням, що сказати "ні" - значить визначити свої межі, утвердити свою внутрішню незалежність, бути самим собою. Пропонуються ситуації, коли людям буває складно сказати "ні". Порозумівається, що означає поза "ні". Виконуються завдання з підручника:

а) поза "ні";

б) як сказати "ні";

в) "ні, не можна".

Для адаптації завдань з антикорупційної тематики урок доповнюється такою ситуацією:

"Я хочу добре здати іспит з математики. До математики в мене немає здібностей, тому перед іспитом віднесу вчителю подарунок. Ні, не можна, це хабар".

У робочому зошиті виконуються завдання 1-2. Виконується тест.

Узагальнення: з'ясовуємо, чи вміємо ми сказати "ні", чи легко це зробити і як це варто було б робити.

Зв'язки з антикорупційною освітою: з'ясовується своє ставлення до корупції та ставлення до неї інших. Учимось казати "ні" корупції.

Автор: Р. Диргінчене. "Антикоррупционное воспитание в школе", Литва.