Письмовий переказ тексту із творчим завданням

Мета: вдосконалювати вміння учнів письмово переказувати текст, творчо його осмислювати. Розвивати в учнів творче мислення, виховувати в них уважність, любов до рідного слова, бажання допомогти іншим в скрутну хвилину.

Хід уроку

ong>І. Організаційна частина.

ІІ. Зв'язне мовлення.

1. Читання тексту.

Про бідного багача

Жив бідний чоловік. Ліг він спати, та не може заснути. Все думає: "Чому бідним так важко жити на світі?" А тут почувся голос:

- Візьми на столі гаманець і будеш багатим. У ньому лише один золотий, але як ти його візьмеш, відразу з'явиться другий. Набери, скільки хочеш, а тоді кинь гаманець у річку. Доки не втопиш гаманця, не зможеш нікому дати жодного золотого, бо всі твої гроші перетворяться на череп'я.

Мало не здурів бідняк з радощів, коли намацав на столі гаманець. Узяв золотий, а на його місці вже лежить другий. Почав тягнути гроші. Думає: "До ранку наберу грошей, вистачить і мені й іншим біднякам. А тоді вкину гаманець у річку!".

Та вранці подумав, що грошей назбирав ще мало. Тягав гроші весь день. Коли прийшов вечір, вирішив утопити гаманець у річці. Усю ніч витягав золоті із гаманця.

Уранці захотів той чоловік їсти. У хижі нічого не мав, а купити не міг, бо всі гроші стануть черепками. А гаманець топити було жаль. Сидів і тягнув з нього гроші.

Пройшов тиждень, місяць... Поніс гаманець до річки, але кинути пошкодував. Знов вернувся до хижі тягнути гроші. Так і вмер серед купи золотих. (Нар. казка, 189 сл.).

2. Колективне складання плану.

1. Роздуми бідняка.

2. Голос серед ночі.

3. "Буде мені й іншим біднякам...".

4. Усе буде мало.

5. Жадібність чоловіка.

6. Серед купи золотих...

7. Як я оцінюю поведінку багатого бідняка.

3. Завдання: переказати текст, завершивши переказ висловлюванням власної думки, оцінки вчинку або поведінки людини (людей). Оцінку висловити у формі роздуму (теза - доказ - висновок).

4. Самостійна робота учнів.

ІІІ. Домашнє завдання. Знайти серед творів художньої літератури уривок про вчинки або поведінку людини.