707
Оцініть публікацію

Подорож до зимового лісу

Мета: учити додавати двоцифрові числа; розвивати логічне мислення, уміння аналізувати, класифікувати, узагальнювати; виховувати охайність, самостійність, інтерес до математики, дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: таблиця „Годівниця"; картки; три плас тмасові ялинки; ТЗН - діафільм; геометричний матеріал; шишки.

Хід уроку

І. Організація учнів класу

Девіз уроку:

Математика наука

Точна і серйозна,

І прожить без неї, діти.

Нам ніяк не можна!

Учитель. Який день тижня, число? Сходні ми з вами будемо подорожувати до зимового лісу. Роботи на уроці буде багато. Тому ви повинні швидко думати, чітко відповідати, каліграфічно писати.

Тільки ми дійшли до лісу, а назустріч нам сніговичок. Допоможемо йому порахувати шишки, які лежать під сосною.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Усний рахунок. Перевірка сигнальними картками.

2. Робота з картками (4 учня).

3. Порівняти числа:

30 * 12

31 * 93

23 * 9

1 м * 100 см

4. Порівняти відрізки.

5. Число 98 > 86.

6. Назви сусідів чисел: 13, 22, 48.

7. Задача.

Пара коней пробігла 40 км. Скільки км пробіг один кінь?

Перевірка карток.

Підсумок.

Діти за правильні відповіді одержують сніжинки.

8. Робота в зошитах.

Хвилинка каліграфії.

Написання цифри 8 і 3.

ІІІ. Робота над новим матеріалом

Підняли голови, побачили хмаринку. А на хмаринці - тема нашого уроку.

1. Пояснення вчителя за таблицею.

34 + 52 = 30 + 50 + 4 + 2

^       ^

30 + 4 50 + 2

2. Вивчення правила на с. 65 підручника.

3. Вправи 344, 345.

4. Самостійна робота.

Вправа 346.

Фізкультхвилинка

На землі сніжок лежить.

Зайчик по сніжку біжить,

Мерзнуть вушка, мерзнуть лапки,

Без калошок і без шапки.

Розв'язування задач.

5. Задача 348

1) 36 + 42 = 78 (д).

2) 78 + 11 = 89 (д).

Відповідь: 89 дітей.

6. Цікаві вправи.

А це хто загубив рукавичку?

Та це ж дідусь із казки "Рукавичка". Звірі розбіглись, а нам залишили цікаві завдання в рукавичці.

Відгадування ребусів:

40А - сорока

100лиця - столиця

3га - тривога

7Я - сім'я

Мі100 - місто

Розв'язування задач

Ми вийшли на лісову галявину. Повісили годівницю.

Для чого потрібно допомагати пташкам взимку?

Пташки знищують шкідливих комах і цим захищають дерева.

Задача

Повісили діти в саду годівницю.

Туди при летіли: 4 синиці,

10 ворон і 6 снігурів,

Сорока весела і 2 горобці.

Хто з вас хутчіше нам відповість,

Скільки пташок в годівниці тій їсть?

4 + 10 + 6 + 1 + 2 = (пт).

Задача

1 синиця за сезон оберігає від комах 20 дерев. Скільки дерев оберігають 2 синиці?

20 + 20 = 40 (д).

8. Робота над геометричним матеріалом (ТЗН).

Ми підійшли до будиночка лісника. З яких геометричних фігур складається будиночок, дерева? (Кадр діафільму.)

Обчисліть периметр будинку, коли 1 сторона його 3 м.

Р = 3 + 3 + 3 + 3 = 12 (м).

Скоро Новий рік. Звірі теж люблять це свято. Давайте їм прикрасимо ялинку. За це нам білочка подарує подарунки.

Виходять 3 учні від кожного ряду. Розв'язують приклади. Відповіді шукають на новорічній іграшці, вішають на ялинку.

Той ряд переможець, який першим закінчить розв'язувати приклади.

31+23=54 ____ 42+25=67 ____ 52+21=73

17+41=58 ____ 16+32=48 ____ 15+24=39

24+1=25 ____ 27+1=28 ____ 37+1=38

49-9=40 ____ 40-30=10 ____ 90-20=70

Білочка дякує дітям за прикрашені ялинки. Роздає горішки. Передає від Діда Мороза запрошення на Новорічне свято.

Ми повертаємося з лісу додому.

IV. Підсумок уроку

Ось і пролунав дзвінок,

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі,

Щиро дякую вам, друзі!

Автор: Л. Кузьменко