5454
Оцініть публікацію
3 з 5 на основі 4 оцінок

Контрольна робота з мовної теми. "Поняття про текст". Тести (закриті завдання). Читання мовчки

Мета: розвивати комунікативну компетентність, увагу, пам'ять, логічне мислення; перевірити рівень засвоєння учнями знань, сформованості умінь і навичок з теми "Поняття про текст"; виховувати свідоме ставлення до власного здоров'я, уміння раціонального харчування.

enter">Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу

1.Повідомлення теми та мети уроку

2. Інструктаж з приводу проведення контрольної роботи

3. Виконання першої частини роботи

1. Текст - це...

  • А) група слів, словосполучень та речень;
  • Б) висловлювання, що складається з кількох речень;
  • В) група речень, об'єднаних темою та головною думкою;
  • Г) кілька мікротем.

2. Тема тексту - це...

  • А) те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує;
  • Б) його зміст, те, про що в ньому розповідається;
  • В) оцінка предмета чи явища;
  • Г) «відоме» і «нове».

3. Головна думка тексту - це...

  • А) те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує;
  • Б) його зміст, те, про що в ньому розповідається;
  • В) висновок, що робить автор;
  • Г) головна мікротема.

4. Скласти план означає...

  • А) поділити текст на абзаци;
  • Б) зазначити послідовність розташування думки;
  • В) вказати, як речення пов'язані між собою у тексті;
  • Г) визначити в тексті мікротеми, чітко й стило їх сформувати.

5. Речення в тексті пов'язані за допомогою:

  • А) займенників, абзаців, іменників, теми;
  • Б) синонімів, власних назв, мікротем;
  • В) повторів «відомого» і «нового», прикметників, головної думки;
  • Г) займенників, сполучників, синонімів, повторів, спільнокореневих слів.

6. Розрізняють такі типи мовлення:

  • А) розповідь, повість,  опис;
  • Б) опис, оповідання,  роздум;
  • В) розповідь, опис, роздум;
  • Г) роздум, вірш, розповідь.

7. Розрізняють стилі мовлення:

  • А) розмовно-побутовий, офіційно-діловий, науковий, художній, церковний, публіцистичний;
  • Б) розмовно-побутовий, науково-діловий, науковий, художній, церковний, публіцистичний;
  • В) побутовий, офіційно-діловий, науковий, художній, церковний, публіцистичний;
  • Г) розмовно-побутовий, офіційно-діловий, розповідний, художній, церковний, публіцистичний.

8. Заголовок тексту повинен відображати:

  • А) тип мовлення;
  • Б) тему та головну думку тексту;
  • В) «відоме» та «нове»;
  • Г) стиль мовлення.

9. Прочитайте текст і визначіть, до якого типу мовлення він належить:

  • А) опис;
  • Б) розповідь;
  • В) роздум;
  • Г) оцінка предмета або явища.

З давніх-давен люди оцінили смакові, поживні й цілющі якості капусти. Вважалося,  що вона  містить усі сім благ - гаряче і холодне, сухе і вологе, гірке й солодке, а також гостре. Лікарі радили давати капустяний сік дітям, аби ті швидше виростали, радили вживати цілющу капусту при запаленнях та свіжих ранах.

10. Прочитайте текст і скажіть, до якого стилю він належить:

  • А) художній;
  • Б) науковий;
  • В) розмовний;
  • Г) офіційно-діловий

Білокачанна капуста належить до найпоширеніших овочів. Вона потребує вологи і погано розвивається в умовах жаркого та сухого клімату. Свіжа капуста, так як і квашена, багата на вітамін С.

11. Визначте тему та головну думку тексту

  • А) Історія помідорів. Помідори багаті на поживні речовини;
  • Б) Помідори. Помідори є отруйними;
  • В) Спроба отруїти президента. Роль британської розвідки;
  • Г) Джордж Вашингтон - американський президент. Помідори багаті на вітаміни.

Понад 300 років помідори були лише декоративною рослиною, вони навіть вважалися отруйними. З історії відомо, що особистий кухар американського президента Джорджа Вашингтона був підкуплений британською розвідкою і намагався отруїти голову держави, додаючи йому в їжу... помідори. Сьогодні відомо, що вони багаті на вітаміни, каротин, мінеральні речовини.

12. У поданих реченнях визначте «відоме» та «нове»:

  • А) «відоме» - вона, вітаміни;  «нове» -основних, картопля;
  • Б) «відоме» - вона, вітаміни;  «нове» -вітамінів, свіжа;
  • В) «відоме» - вона, вітаміни;  «нове» -вітамінів, картопля;
  • Г) «відоме» - джерел, вітаміни;  «нове» -основних, картопля;

Картоплю називають «другим хлібом».Вона  є одним із основних джерел вітамінів. Особливо багата на вітаміни свіжа картопля.

Ключ: 1в, 2б, 3а, 4в, 5г, 6в, 7а,  8б, 9б, 10б, 11а, 12б

4. Виконання другої частини роботи. Читання мовчки

Діоклетіанова капуста

З давніх-давен люди оцінили смакові, поживні й цілющі якості капусти. Вважалося,  що вона  містить усі сім благ - гаряче і холодне, сухе і вологе, гірке й солодке, а також гостре. Лікарі радили давати капустяний сік дітям, аби ті швидше виростали, радили вживати цілющу капусту при запаленнях та свіжих ранах.

Ми розкажемо тобі дивну історію про римського  імператора Діоклетіана Августа, який 305 року зрікся престолу і виїхав до міста Салони, де, на  превеликий подив колишніх підданих, почав вирощувати капусту.

Чим можна було пояснити цей дивний і незбагненний вчинок?

Кілька років тому імператора Діоклетіана мучив глухий біль у животі. Жерці в один голос пророкували йому швидке одужання, сто років життя, блискучі перемоги на суші й на морі, покору володарів далеких і ще дальших царств, довічну славу і ще багато чого. А йому вже не лише вночі, а й удень дошкуляли болі. Діоклетіан вже почав думати про смерть.

Ось тут і нагодився старий грек, який сказав йому: «Вилікую, владико, але за умови, що цілком довіришся мені і виконуватимеш усі мої поради. - Він повів імператора на город і показав на капусту: - Ось у ній - твоє здоров'я».

І справді, вилікував  Діоклетіана Августа свіжим капустяним соком.

... Колишній імператор коротким запоясним ножем вирізує найбільшу капустину. В палаці він власноруч перетирає її на тертушці, проціджує кашку крізь чисту полотняну шмату і випиває сік перед тим, як сісти до обіднього столу. Все нетривке в цьому світі, думається йому, все мінливе.

Здається, ще вчора імператор свято вірив, що кожен його крок - це сторінка історії. Нині ця віра розвіялася, мов туман.

Він дивиться у вікно, і погляд його зупиняється на капусті. Тепліє на душі: ось що вічне! Люди воюють, вбивають, руйнують, а вона собі росте. Вона годує, лікує, тішить зір. Вона однаково потрібна і друзям, і ворогам, й імператорам, і найостаннішому рабові.

От їй таки не буде переводу на землі.

(за Є. Моргуном)

1. З давніх-давен вважалося, що капуста містить:

  • А) багато вітамінів;
  • Б) усі сім благ;
  • В) вітаміни та мікроелементи;
  • Г) цілющу рідину.

2. Лікарі радили давати дітям сік капусти, що ті:

  • А) швидше виростали;
  • Б) краще їли;
  • В) не хворіли ;
  • Г) були енергійними.

3. Ким був Діоклетіан?

  • А) грецьким правителем;
  • Б) римським імператором;
  • В) царем;
  • Г) жерцем.

4. Жерці пророкували Діоклетіану:

  • А) швидке одужання;
  • Б) швидку смерть;
  • В) стор років життя і блискучі перемоги;
  • Г) смерть від руки ворога.

5. Хто вилікував хворого?

  • А) придворний лікар;
  • Б) старий грек;
  • В) цілитель-мандрівник;
  • Г) раб

6. Дивлячись на капусту, Діоклетіан думав:

  • А) усе на землі проходить;
  • Б) ось заради чого треба жити;
  • В) треба швидше повертатися у палац;
  • Г) ось що вічне.

Ключ: 1б, 2а, 3б, 4в, 5б, 6г.

ІІІ. Підбиття підсумків уроку

Метод «Мікрофон»

Під час вивчення теми «Поняття про текст» для мене найважливішим було...

ІV. Домашнє завдання.

Автор: Стецюк Тетяна Михайлівна, спеціаліст вищої категорії, Артемівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 10