Пряма мова, її види. Розділові знаки при ній

Мета: Актуалізувати знання учнів з теми «Пряма мова», наголосити на важливості способів передачі чужого мовлення; удосконалити вміння і навички розпізнавати речення з прямою та непрямою мовою, правильно використовувати їх у мовленні, систематизувати знання розстановки розділових знаків при прямій мові і діалозі.

Розвивати логічне мислення, самостійність суджень, вміння узагальнювати. Виховувати почуття відповідальності за красу природи.

Цілі (очікувані результати) Після уроку учні зможуть:

  • давати визначення понять теми уроку;
  • пояснювати правила розстановки розділових знаків при прямій мові;
  • виконувати вправи на закріплення;
  • давати власну оцінку запропонованого тексту;
  • узагальнювати  свої  знання  щодо прямої і непрямої мови;
  • набудуть навиків самостійної роботи над опорною схемою (Картою пам'яті).

Методи, прийоми і форми роботи: Методи „Мікрофон", бесіда, робота в групах, прийом створення проблемної ситуації, бесіда, робота з таблицею, метод тренувальних вправ, робота з текстом (метод „Вчу навчаючись"), лінгвістична гра.

Тип уроку: узагальнення і систематизації знань.

Обладнання: роздруки текстів, підручники, таблиці, схеми, ПК, схема - алгоритм, ілюстрації, мультимедійна установка.

Опорні поняття:

  • Спілкування
  • Дискусія

Способи передачі чужого мовлення

  • Пряма і непряма мова
  • Невласне пряма мова
  • Діалог, полілог репліка
  • Цитата, епіграф

Автор: Цюрко Тетяна Григорівна

Для перегляду завантажте файл.

Попередній перегляд

Триває завантаження