1702
Оцініть публікацію

Правопис префіксів пре-, при-, прі-

Мета: поглибити знання учнів про частини слова; удосконалювати навички правильного написання та вимови слів із префіксами пре-, при-, прі-; виховувати любов до рідної мови.

Тип уроку: урок засвоєння нового мате ріалу.

Обладнання: таблиця, роздавальний матеріал.

Хід уроку

І. Організаційна частина

Привітання, перевірка готовності до уроку.

- Доброго дня! Зараз урок української мови.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Перевірка домашнього завдання.

  • Хто не виконав д/з?
  • У кого виникли труднощі з виконанням д/з?

Квітень
День у квітні довше квітне.
Сніг розстав на вигрітій землі.
Малюки на ручаї блакитні
Паперові носять кораблі.
Хоч не має ні дощів, ні зливи,
Квітень-місяць - справжній водолій.
Він вихлюпує річок розливи
Підлива пісок береговий.
Підпливають верби кучеряві,
І синіють луки заливні.
Та на змоклій лісовій галявині
Засиніли проліски дрібні.
І безлиста розцвіла ліщина,
Загляда сережками в потік.
Заквітчатись поспіша вільшина...
Ліс - неначе весняний квітник.
В. Ткаченко

- Випишіть із вірша слова з префіксами роз-, без-, з-, с-. Розкажіть правила написання префіксів роз-, без-, з-, с- в українській мові.

ІІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація.

- Молодці. Я бачу, ви вже знаєте,як пишуться префікси роз-, без-,а сьогодні ми продовжимо працювати з префіксами пре-, при-, прі. Запишіть тему уроку (на дошці).

- Сьогодні на уроці ми познайомимось з правилами написання та вимовою слів з префіксами пре-, при-, прі.

- будемо застосовувати правила правопису у тренувальних вправах.

ІV. Опрацювання нового матеріалу.

Написання слів з префіксами

І варіант

Утворіть від слова летіти за допомогою префіксів нові слова і запишіть їх.

ІІ варіант

За допомогою префікса пре - і даних слів утворіть нові слова і запишіть.

V. Фізкульт хвилинка

Із-за парт всі миттю встали,
Гарно спинки підрівняли.
Вгору тягнемось усі,
Мов трава в дрібній росі.
Потім легко всі присіли,
Наче ноги заболіли.
Потім встали, руки в боки
І зробили два підскоки.
Каблучками цок-цок
І продовжим знов урок

3. Робота з орфографічним словником

Випишіть із словника по 5 слів з префіксами пре-, при-., і складіть по одному реченню.

4. Виконання завдань за картками.

5. гра «Утворіть слова»

Для гри виготовляється кубик, на гранях якого написані префікси роз-, без-, з-, с-, пре-, при-, прі-. Учні по черзі кидають кубик, стежачи за тим, який випаде префікс, і утворюють з ними слова.

V І. Систематизація й узагальнення вивченого.

Прослухайте початок казки. Допишіть казку, використовуючи префікс прі-.

Троє братів Пре-, При-, Прі- йшли гірською стежкою.

  • Я премудрий, прегарний, - вихвалявся перший брат Пре-.
  • А я, - бундючно мовив При - приєднуючись до слова, надаю йому багато значень.

Наймолодший брат Прі- повільно йшов позаду. Він був скромний і не любив вихвалятися, бо вживався всього в трьох словах. Пре- та При- так захопилися хвастощами, що не помітили...

VІІ. Домашнє завдання.

Вивчити правила

Підручник, с. 269 впр. 580

VIІІ. Підсумок уроку

- Про що нове дізналися?

- Що незрозуміле було?

Виставлення оцінок.

Автор: Шуляк Тетяна Миколаївна