Урок української мови з лексикографічної роботи "Словники - музеї слів". 9 клас

Навчальна мета:

  • вчити тлумачити мотивоване значення слова та враховувати його під час вживання у власному мовленні;
  • формувати загально-пізнавальні вміння вправно користуватися словниками, зокрема тлумачними й перекладними,  електронними;
  • виробити потребу звертатися д о довідкової літератури, яка на уроці має стати необхідним атрибутом;

Розвивальна мета:

  • розвивати вміння розуміти та відтворювати зв’язне висловлювання на лінгвістичну тему, усне й писемне мовлення, спостережливість;
  • удосконалювати навички самостійної роботи зі словником; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти підвищенню мовної культури дев’ятикласників;

Виховна мета:

  • формувати в учнів повагу до української мови, рідної культури й толерантне ставлення до інших народів, їх культур, звичаїв.

Тип уроку: формування умінь і навичок (лінгвістичне спостереження).

Засоби навчання: комп’ютерний клас, інші сучасні технології (робота в малих групах), пошуково-дослідницька робота, сенкан, робота зі словниками.

Тематична група лексичних одиниць: зимові свята й обряди.

Обладнання: виставка словників, слайди "новорічні свята",скринька, ялинка, прикрашена паперовими іграшками (яблуками, горішками, бубликами), вислови поетів про словники, таблиці.

Кредо уроку:

Не бійтесь заглядати у словник;
Це пишний сад, а не сумне провалля;
Збирайте, як розумний садівник,
Достиглий овоч у Грінченка й Даля…

М.Рильський

Записи на дошці:

  • "Неможливо уявити собі культурну людину, яка б не потребувала словника, ніколи не користувалася ним." (М.Рильський.)
  • "Словники - музеї слів, у них місце і для старого, і для нового слова знайдеться." (С. Пушик.)
  • "Це всесвіт в алфавітному порядку! Це книга книг. Він вбирає в себе всі інші книги, треба лише вміти їх вилучати з нього." (Анатоль Франс.)

Автор: Вальчак Г.О., учитель української мови та літератури, Тернопільська школа № 27.

Завантажити>>>

Попередній перегляд

Триває завантаження