1349
Оцініть публікацію

Розробка уроку з музики

Музично-дидактичний матеріал: П.Чайковський «Танець феї Драже», «Баба Яга»; поспівка «Перший клас»; пісня Б.Фільц «Морозець»; пісня Я.Степовий «Сніжинки»; музично-ритмічна вправа «Ось так»

Обладнання: портрет П.Чайковського, ілюстрації до пісень, малюнки музичних інструментів, казковий г ерой, дитячі музичні інструменти, DVD-плеєр, синтезатор, диски (1, 2 клас), дидактичний матеріал, цукерки

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Вхід під музику П.Чайковського «Марш дерев'яних солдатиків»

2. Музичне вітання «Перший клас»

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні до нас на урок завітала добра фея, яка буде спостерігати за вашою роботою, поведінкою на уроці. За кожну правильну відповідь ви отримуватимете сніжинку, а в кінці уроку самих активних чекає сюрприз від феї.

ІІІ. Розспівування і засвоєння музичної грамоти

1.Ознайомлення із термінами «нота», «нотний стан», «скрипковий ключ»

В зошитах твоїх охайних
Зрозуміло все й звичайно:
Є там лінії й клітинки
І відмінні є оцінки.
Там шикуються в загони
Букв і цифр стрункі колони.
Тільки де ж значки музичні
В зошитах шукати звичних?
Для тих знаків особливих
Збудували хатку з ліній!
Їх не важко рахувать:
Раз, два, три, чотири, п'ять!
Має назву хатка та
Нотний стан.
Господинь у домі сім:
До, ре, мі фа, соль, ля, сі.
Щоб дверцята відчиняти,
Треба ключ надійний мати.
Ключ до музики - запам'ятай -
І скрипковим називай.

(під час читання вірша, вчитель на дошці на нотному стані прикріплює кольорові ноти по порядку, скрипковий ключ)

2. Первинне закріплення

- За допомогою яких музичних знаків можна записати музику?
- Скільки нот є? Назви.
- Де записуються ноти?
- Яку назву має ключ, що відкриває нотний стан?
- Які за висотою звучання бувають ноти?

3. Гра «Луна»

Мета: повторити звуки ЗО та ВІ; розвивати музичний слух.

ІV. Розучування пісні Я.Степового «Сніжинки»

  1. Вступна бесіда

- Яка зараз пора року?
- За якими ознаками зима відрізняється від інших пір року?

  1. Відгадування загадки

Срібна зірка біла-біла,
На долоню мені сіла.
А як сіла, то розтала,
Голуба водиця стала.

- Сьогодні на уроці ми розучимо нову пісеньку Якова Степового, яка так і називається «Сніжинки».

  1. Виконання вчителем пісні

- Яка мелодія пісні? (ніжна, плавна)
- Який характер музики? (ніжний, лагідний, ласкавий, спокійний, добрий)

  1. Розучування першого куплету по частинах

Мета: звернути увагу, що сильна доля припадає на другий склад, мелодія починається із затакту.

V. Музично-ритмічні рухи. Фізхвилинка із елементами танцю

VІ. Слухання музики П.Чайковського «Танець феї Драже», «Баба Яга»

- Композитор П.Чайковський досить часто у своїх творах змальовує героїв казок, і його музика настільки правдиво відображає казкових персонажів, що кожна людина може легко відчути цю казковість, слухаючи його музику.

- Послухайте музику П.Чайковського з балету «Лускунчик», у якому задіяні персонажі - дівчинка, солдат-лускунчик, казкова фея, яка має назву цукерок - фея Драже, та багато інших, і скажіть: до якого названого героя найбільше підходить ця музика? Хто з них може танцювати під неї?

  1. Слухання. П.Чайковський «Танець феї Драже»

- Це танець феї Драже. Інструмент, на якому виконується ця мелодія, називається челестою. Це за його допомогою творяться такі чудові казкові звуки. Він схожий на маленьке піаніно, тільки всередині не струни, а металеві пластинки, по яких б'ють молоточки.
2. Аналіз прослуханого

- Як челеста допомагає розповісти про фею Драже?
- Добра вона чи зла?
- Чому ви так вважаєте?

  1. Слухання. П.Чайковський «Баба Яга». Вираження рухами

- Яких героїв казок ви знаєте?
- Усі, кого ви назвали, робили добрі справи, допомагали людям. А хто їм заважав? (Баба Яга)
- Ось як про неї розповідається в одній казці: «Вранці прокинулася Баба Яга - кістяна нога у своїй хатиночці на курячих ніжках. Дивиться - немає Івана-Царевича. Кинулася навздогін з усіх сил. На залізній ступі скаче, тичкою поганяє, мітлою слід замітає - тільки вітер свистить, хмари розганяє...»
- Послухайте, як розповів П.Чайковський казку про Бабу Ягу в фортепіанній п'єсі, яку так і назвав «Баба Яга».

  1. Аналіз прослуханого

- Якою Баба Яга зображена у п'єсі?
- Як розповідає про неї музика?
- Якими музичними засобами передає музика характер Баби Яги? (гучними, низькими)

  1. Порівняння музичних образів

VІІ. Ритмічні вправи. Шумовий оркестр

- У чому різниця між ритмічними складами І та П
- Що означає цей знак Z?
- Проплескайте вправу І П Z І І
- Яку пісню нагадує цей ритмічний рисунок П І П І ?

VІІІ. Виконання пісні Б.Фільца «Морозець»

3. Виконання без музичного супроводу, а із супроводом шумового оркестру, виділяючи сильну долю кожного такту

4. Виконання з танцювальними рухами, музичним супроводом та шумовим оркестром

ІХ. Підсумок уроку

  1. Опитування

- Скільки нот є? Назви.
- Де записуються ноти?
- Яку назву має ключ, що відкриває нотний стан?
- Які твори слухали?
2. Нагородження всіх дітей солодкими подарунками від феї Драже

Х. Вихід з класу під музику П.Чайковського «Танець феї Драже»

Автор: Балан Ірина Вікторівна