Загадки про музичні інструменти
Одним із завдань навчального предмету "Музичне мистецтво" є розвиток музичного сприйняття, мислення, слуху, співочого голосу, творчих здібностей учнів. Саме тому доцільним на уроці музики є використання загадок.
Загадка – короткий алегоричний опис подій, предметів, явищ, які треба впізнат
и, відгадати.Загадки - це стислі твори, в основі яких лежить метафоричне запитання. Для того щоб дати на нього відповідь, потрібно вміти зіставити життєві явища на основі їх спорідненості чи подібності. Іноді ця подібність обмежується кількома або навіть однією якою-небудь ознакою, - отже, розгадування вимагає не тільки певної суми знань, а й спостережливості, кмітливості, уміння бачити спільне в конкретному й абстрактному.
Умінню відгадувати загадки в давні часи надавалося дуже великого значення, - вони було мірилом мудрості і розуму.
Виникнення загадок сягає своїм корінням в далеке минуле. Загадки створювалися самим народом і відбивають мудрість народу. Вони входили в обряди, ритуали, включалися у свята та використовувалися для перевірки знань, спритності. У далеку давнину люди використовували загадку як один із прийомів алегоричної, таємної мови.
В даний час загадки, загадування і відгадування, розглядаються як вид навчальної гри.
Загадки на уроці музики це й джерело нових знань. Багато з них розвивають кмітливість, увагу, а ще вчать розуміти музику.
Дітям подобається відгадувати загадки.
Загадки розвивають фантазію дітей. Учні активно включаються в розумову творчість. У них викликає радість і процес і результат цього своєрідного розумового змагання. Відгадування загадок загострює і дисциплінує розум, привчаючи дітей до чіткої логіки, до міркування і доказу. Розгадування загадок розвиває мислення дитини, її спостережливість, здатність до аналізу, узагальнення, формує уміння самостійне робити висновки, умовиводи.
За допомогою загадок можна створювати проблемні ситуації на уроках музики, адже кожна загадка містить нестандартне завдання, яке викликає жвавий інтерес. Крім народних загадок, можна використовувати немало авторських (створених як дорослими так і дітьми).
Як бачимо, педагогічна спрямованість у використанні загадок є очевидною. Звідси зрозуміла і їхня багатовікова життєвість і популярність у дорослих і дітей.
Автор: І.В.Сидоренко, вчитель музичного мистецтва Миколаївської загальноосвітньої школи І –ІІІ ступенів № 56
Триває завантаження