Заняття гуртка "Юний журналіст"

Очікувані результати:

1.     Професійна орієнтація учнів старших класів, розширення  знань гуртківців та членів шкільної громади про професію журналіста.

2.     Набуття практичних навичок створення інформаційного видання (літературного вісника), професіями журналіс ти, художника-дизайнера, коректора, головного редактора.

3.     Набуття навичок роботи в малих групах.

4.     Глибше усвідомити роль мови в житті людини.

5.     Втілювати в життя народну практику спілкування.

6.     Слідкувати за чистотою своєї мови та мови однолітків.

Обладнання: дошка, мультимедійний проектор, бейжики, комп'ютери,екран, слайд-памятка «Розподіл ролей у групі», макет «Літературного вісника», роз даткові матеріали для груп, ножиці, клей, маркери, фломастери.

Форма роботи: заняття з елементами тренінгу та презентацією.

Хід заняття

І.Мотивація

1. Знайомство (створення бейджиків, представлення)

2. Вільний мікрофон (очікування)

  • Чи цікава для вас професія журналіста?
  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього заняття?

ІІ. Представлення теми та очікуваних результатів

1.Повідомлення теми (Тиждень української мови →День української мови та писемності →відкрите засідання гуртка→Яка ж тема?(Українська мова у світі)

2.Проведення заняття

План

1.   Презентація «Професія журналіст»

2.   Робота в групах по створенню вісника.

3.   Презентація групами своїх сторінок у ЗМІ.

ІV.Надання необхідної інформації

1.   Презентація «Професія: журналіст» (Гончарук А. 10-А кл.- Додаток 1)

2.   Обговорення та прийняття правил роботи.

3.   Об'єднання в групи (за алфавітом-цукерками)

4.   Розподіл ролей у групах

Журналісти (відбирають та систематизують матеріали, пишуть статті, вірші...),

художник-дизайнер (підбирає ілюстрації, працює над оформленням сторінки),

коректор (перевіряє та коригує написане),

каліграфіст-набірник (пише/набирає тексти),

редактор (слідкує за часом виконання завдання, коригує взаємовідносини в групі, презентує роботу групи)

V.Робота в групах

1. Інструктаж до роботи (інформаційні джерела та ресурси).

2. Заповнення розділу вісника.

VІ.Презентація роботи груп

VІІ.Підбиття підсумків (рефлексія)

  • Чи цікаво вам було працювати в редакції?
  • Яка професія вам більше сподобалась?
  • Чи хотіли б ви в майбутньому працювати в журналістиці?
  • А що для цього потрібно?

Я бажаю вам добре знати українську мову, і нехай ваші мрії здійсняться.

 

Джерела інформації

1.     http://www.journalist-virt.ru/

2.     http://www.feb-web.ru - Літературна енциклопедія

3.     http://www.pedsovet.org - про журналістику

4.     http://www.school-szvestia.ru - «Школа журналістики»

5.     Бовин А. Профессия - журналіст /А.Бовін//Журналист.-2001.-№3

6.     Журналистика в школе. 8-11 классы: программа, материалы к занятиям/ авт.сост. Н.А.Спирина.- Волгоград: Учитель, 2009. - 207с.

Автор: Левітова Олена Миколаївна

Дивиться також: Програма гуртка "Юний журналіст"