Заняття гуртка "Юний журналіст"
Очікувані результати:
1. Професійна орієнтація учнів старших класів, розширення знань гуртківців та членів шкільної громади про професію журналіста.
2. Набуття практичних навичок створення інформаційного видання (літературного вісника), професіями журналіс
ти, художника-дизайнера, коректора, головного редактора.3. Набуття навичок роботи в малих групах.
4. Глибше усвідомити роль мови в житті людини.
5. Втілювати в життя народну практику спілкування.
6. Слідкувати за чистотою своєї мови та мови однолітків.
Обладнання: дошка, мультимедійний проектор, бейжики, комп'ютери,екран, слайд-памятка «Розподіл ролей у групі», макет «Літературного вісника», роз даткові матеріали для груп, ножиці, клей, маркери, фломастери.
Форма роботи: заняття з елементами тренінгу та презентацією.
Хід заняття
І.Мотивація
1. Знайомство (створення бейджиків, представлення)
2. Вільний мікрофон (очікування)
- Чи цікава для вас професія журналіста?
- Що ви очікуєте від сьогоднішнього заняття?
ІІ. Представлення теми та очікуваних результатів
1.Повідомлення теми (Тиждень української мови →День української мови та писемності →відкрите засідання гуртка→Яка ж тема?(Українська мова у світі)
2.Проведення заняття
План
1. Презентація «Професія журналіст»
2. Робота в групах по створенню вісника.
3. Презентація групами своїх сторінок у ЗМІ.
ІV.Надання необхідної інформації
1. Презентація «Професія: журналіст» (Гончарук А. 10-А кл.- Додаток 1)
2. Обговорення та прийняття правил роботи.
3. Об'єднання в групи (за алфавітом-цукерками)
4. Розподіл ролей у групах
Журналісти (відбирають та систематизують матеріали, пишуть статті, вірші...),
художник-дизайнер (підбирає ілюстрації, працює над оформленням сторінки),
коректор (перевіряє та коригує написане),
каліграфіст-набірник (пише/набирає тексти),
редактор (слідкує за часом виконання завдання, коригує взаємовідносини в групі, презентує роботу групи)
V.Робота в групах
1. Інструктаж до роботи (інформаційні джерела та ресурси).
2. Заповнення розділу вісника.
VІ.Презентація роботи груп
VІІ.Підбиття підсумків (рефлексія)
- Чи цікаво вам було працювати в редакції?
- Яка професія вам більше сподобалась?
- Чи хотіли б ви в майбутньому працювати в журналістиці?
- А що для цього потрібно?
Я бажаю вам добре знати українську мову, і нехай ваші мрії здійсняться.
Джерела інформації
1. http://www.journalist-virt.ru/
2. http://www.feb-web.ru - Літературна енциклопедія
3. http://www.pedsovet.org - про журналістику
4. http://www.school-szvestia.ru - «Школа журналістики»
5. Бовин А. Профессия - журналіст /А.Бовін//Журналист.-2001.-№3
6. Журналистика в школе. 8-11 классы: программа, материалы к занятиям/ авт.сост. Н.А.Спирина.- Волгоград: Учитель, 2009. - 207с.
Автор: Левітова Олена Миколаївна
Дивиться також: Програма гуртка "Юний журналіст"