Електростатика. 10-й клас
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Брейн-ринг „Електростатика"
Сформувати дві команди, суддівську колегію.
Перша гра
1. За професією пивовар, в
ін був чудовим експериментатором, досліджував закони виділення теплоти електричним струмом, зробив великий внесок у кінетичну теорію газів. (Джоуль.)2. Він відкрив один з важливіших законів електрики в 1785 р., використовуючи для цього крутильні терези. (Шарль Кулон.)
3. Кому належать слова: „Тепер я знаю, як виглядає атом"? (Резерфорду.)
4. Кому належать слова: „Всі науки можна розділити на дві групи - на фізику і колекціонування марок"? (Резерфорду.)
5. Він був відомий своєю балакучістю. Жартуючи, його співробітники запропонували ввести нову одиницю - „кен" ля вимірювання балакучості. Її тисячна доля провинна була перевищувати балакучість середньої людини. (Р. Мілікен.)
Друга гра
1. Одиницею вимірювання електричного заряду є:
- кулон;
- вольт;
- ампер;
- ньютон.
2. Тіло набуває додатного заряду у випадку:
- втрати електронів;
- приєднання електронів;
- втрати протонів;
- приєднання нейтронів.
3. Якій величині пропорційна сила взаємодії між двома точковими зарядами:
- r;
- 1/r2;
- r2;
- 1/r?
4. Яке із тверджень правильне:
- кулонівські сили - сили притягування, а гравітаційні - відштовхування;
- кулонівські сили - сили відштовхування, а гравітаційні - притягування;
- кулонівські сили - сили притягування і відштовхування, а гравітаційні - протягування;
- кулонівські сили - сили притягування, а гравітаційні - притягування і відштовхування?
ІІІ. Підсумок уроку
Підвести підсумок гри. Виставити оцінки учасникам.
IV. Домашнє завдання
Повторити параграфи 55-58.
Автор: C. Кузьменко