486
Оцініть публікацію

Електростатика. 10-й клас

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Брейн-ринг „Електростатика"

Сформувати дві команди, суддівську колегію.

Перша гра

1. За професією пивовар, в ін був чудовим експериментатором, досліджував закони виділення теплоти електричним струмом, зробив великий внесок у кінетичну теорію газів. (Джоуль.)

2. Він відкрив один з важливіших законів електрики в 1785 р., використовуючи для цього крутильні терези. (Шарль Кулон.)

3. Кому належать слова: „Тепер я знаю, як виглядає атом"? (Резерфорду.)

4. Кому належать слова: „Всі науки можна розділити на дві групи - на фізику і колекціонування марок"? (Резерфорду.)

5. Він був відомий своєю балакучістю. Жартуючи, його співробітники запропонували ввести нову одиницю - „кен" ля вимірювання балакучості. Її тисячна доля провинна була перевищувати балакучість середньої людини. (Р. Мілікен.)

Друга гра

1. Одиницею вимірювання електричного заряду є:

  • кулон;
  • вольт;
  • ампер;
  • ньютон.

2. Тіло набуває додатного заряду у випадку:

  • втрати електронів;
  • приєднання електронів;
  • втрати протонів;
  • приєднання нейтронів.

3. Якій величині пропорційна сила взаємодії між двома точковими зарядами:

  • r;
  • 1/r2;
  • r2;
  • 1/r?

4. Яке із тверджень правильне:

  • кулонівські сили - сили притягування, а гравітаційні - відштовхування;
  • кулонівські сили - сили відштовхування, а гравітаційні - притягування;
  • кулонівські сили - сили притягування і відштовхування, а гравітаційні - протягування;
  • кулонівські сили - сили притягування, а гравітаційні - притягування і відштовхування?

ІІІ. Підсумок уроку

Підвести підсумок гри. Виставити оцінки учасникам.

IV. Домашнє завдання

Повторити параграфи 55-58.

Автор: C. Кузьменко