484
Оцініть публікацію

Успішність упровадження здорового способу життя в сучасній школі

В житті кожної людини важливе місце займає здоров'я. Це фактор, який забезпечує можливість людині повноцінно функціонувати в суспільстві: займатися, навчатися, працювати і відпочивати. Бережливе відношення до свого здоров’я ми повинні прищеплювати ще з дитинства. Доросла людина в цьому допомагає дитині.

В навчальних закладах багато уваги відводиться питанню здорового учня, впровадженню здоров’язберігаючих технологій, які об’єднують в собі сприятливі умови навчання, оптимальну організацію навчального процесу та повноцінний і раціонально організований руховий режим.

Здоров’я дітей – одне з основних джерел щастя,
радості і повноцінного життя батьків,
вчителів, суспільства в цілому.
Для України головною проблемою,
яка пов’язана з майбутнім держави,
є збереження і зміцнення здоров’я дітей та учнівської молоді.
"Здоров’я – це все, але без здоров’я - нічого".
Сократ.

За останнє десятиріччя чітко спостерігаються такі фактори, які впливають на стан здоров’я учнів, а саме: зростання навчального навантаження. Вільний час діти все більше проводять за переглядом фільмів, за комп’ютерними іграми. Усе це призводить до гіподинамії, порушення постави, порушення зору. Але і інтереси, знання та бажання дитини щодо фізичних навантажень теж змінились. Це пов’язано з розвитком різноманітних спортивних закладів.

Беручі до уваги ці фактори, можна говорити, що домінуючим завданням вчителя фізичної культури є виявлення інтересів дитини та стимулювання її подальшого розвитку в спортивному напрямку.

Однак думка фахівців фізичною культури, що завдання розвитку дитини полягає лише на тренера секції, де займається учень – помилкова. Якщо в процесі навчання учнів учитель урізноманітнює навчальний процес, стимулює, заохочує учнів, застосовує індивідуальний підхід, інтерактивні технології, співпрацює з шкільним психологом, батьками учня – успіх досягається швидше і за мінімальних витрат часу. А успіх полягає в заохоченні дитини займатися своїм здоров’ям.

Одним із цікавих інтерактивних методів в галузі фізичного виховання, який можливо застосовувати на уроках фізичної культури, фізкульт-хвилинках та самостійних заняттях фізичними вправами є функціональний тренінг.

Основною метою функціонального тренінгу є адаптація до навантажень, які формують розвиток сили, спритності, рівноваги, координації та дозволяє мінімізувати спортивну підготовку для дітей і дорослих різного рівня фізичної підготовки. Його ще називають "конструктивним", бо допомагає будувати своє тіло, застосовуючи усі групи м’язів, розвиваючи рухливі якості, необхідні для повноцінної здорової людини.

Ми кожного дня зустрічаємося з функціональною працею нашого тіла. Це - підйом по сходам різним темпом ходи, перенесення вантажу (портфеля, сумки), сідаємо або встаємо із-за парти, стола, заходимо або виходимо з авто, пересуваємось, наприклад, в зимовий період по ожеледі тощо.

Вправи функціонального тренінгу дуже тісно пов’язані з нашими повсякденними діями і переплітаються зі стандартними силовими або кардіо вправами. Це дає можливість учням інакше подивитись на фізичне навантаження, проявити інтерес до уроків фізкультури, підвищити фізичний, емоційний стан та заохотити до здорового засобу життя.

Вчителі фізичної культури, володіючи цим методом, можуть урізноманітнювати уроки. Застосовуючи нестандартні вправи з обладнанням або без нього, ми досягаємо результатів фізичного розвитку і дитина дивиться на уроки іншими очами, що допомагає її зацікавити.

Таким чином, вся робота вчителів фізичної культури повинна бути направлена на допомогу дітям усвідомити, що здоров’я - це прекрасний дарунок, першооснова щастя людини, тому треба його берегти й зміцнювати. При цьому ми враховуємо всі сфери здоров’я: фізичне, психологічне й соціальне, що дає можливість зберегти і зміцнити здоров’я кожного школяра.